søndag den 4. august 2019

Sommerferie anno 2019 vol. 1 (plus det løse)...

Hovedsættet af min sommerferie lakker mod enden - og som alle ved, så er de ægte hits i encoresene...
Men dette års hovedsæt har også været en sand hitparade af både gode gamle travere, nye ørehængere og så de der numre man ikke helt ved hvad man skal synes om, men som man ender med at elske!

Ferien startede på aller aller bedste måde med et punkteret baghjul. Jeg kaldte den dag for fladt baghjuls ferie fredag...
Næste dag så mere lovende ud, med et hole in one på første bane på minigolfbanen i Fårup Sommerland. Jeg kunne lugte den søde bouquet af sejr - men heldet vendte, og jeg endte på en skamfuld 3. plads...

Første ægte feriedag blev afholdt med “damerne” - mine tidligere kollegaer fra øjenafdelingen. Jeg havde støbt brunch, og forfattet en rabarbercrumble, som siden skulle vise sig at blive til dette års sommerkagehit!

SÅ blev det Roskilde-tid, og ja! Jeg ER igang med at skrive om den tur! 
Jeg ER IGANG!!! Men altså, jeg kan godt lige sige jer, det var dælaneme en god date...🥰🖤

Hjemme igen legede vi turister i egen by. Vi havde en dejlig dag på Utzon Centret og cyklede i solnedgangen langs havnen med Helle A. 
Det er ikke til at beskrive den glæde jeg føler ved at lave sådanne ting med mine døtre og gode venner, som ikke koster en skid andet en tid, men som børnene refererer til som ét af MINDERNE!
Jeg elsker at mine børn ikke forlanger alverden, men at de formår at finde stor glæde i små tiltag.

Et skønt gensyn med tidligere gymnasie-veninde, hvor rabarber crumblen igen indtog en væsentlig plads (dog en ny rabarbercrumble) Flanering i Hjørring - som tilsyneladende har Danmarks bedste shoppingcenter?... det var altså også et godt center... eller noget... 😄- jeg kunne næsten finde rundt, uden at blive væk... -jeg blev allerhøjst lettere desorienteret!

Hvad man ikke gør for kærligheden... altså jeg kørte i hvertfald til Århus, for at (gen)se min! 
Cinemaxx viste 40 års jubilæumskoncerten med the Cure i Hyde Park fra sidste år, og det var næsten som at være der igen... 
Det eneste minus var at der måtte have været noget i luften, som fremkaldte en hidtil ukendt allergi - mine øjne løb i hvertfald i vand af og til, og det var bestemt ikke fordi jeg græd lidt, nej det var ej!!! (jo det var...)
Stine havde set samme koncertfilm på samme tid i København, og på vej ud fra filmen, og tværs gennem Århus hen til bilen, snakkede vi henrykte om det hele! DET HELE!!!
Det var vidunderligt!

Et sikkert sommerhit er vores tur til Skagen, hvor vores tidligere, ekstremt savnede, naboer er i eksil... vi besteg det grå fyr, og gav 37 danske kroner for en sodavand fordi vi hader vores penge... men det hele foregik i det aller aller bedste selskab, og det lindrer lidt på lommesmerterne🖤
Desuden blev jeg mega god til sådan et spil, hvor man skal samle stablede kopper på tid... altså som i MEGA GOD!

Mor blev skam også tilgodeset, og mens pigerne og jeg kravlede rundt på min fars gravsted, strengt superviseret af mor, og fjernede ukrudt (der var ca. 5-6 stykker ukrudt) så kværnede “Never Enough”, med det der band I ved nok, i mit baghoved... Det var dejligt at komme hjem igen den dag...🥵

På terrassen har jeg erklæret krig mod myrene, og i min (giftfri) kamp mod de små bæster, har jeg overgået mig selv i kreativitet - om det så er så genialt, som jeg troede, det vil tiden vise... men umiddelbart er beton i alliance med kaffegrums en effektiv og billig løsning.

Første del af sommerferien fløj afsted, og et par ugers arbejde truede i horisonten, med et vejr der kunne få alle til at gå op i limningen af varme!

Heldigvis har vi stranden indenfor overkommelig afstand, så vi pakkede damer, døtre og ualmindeligt meget mad i humørbussen, og drog til stranden i Blokhus, hvor vi badede, spiste sen frokost og lod os undeholde af unge badebuksebeklædte mænd, der steg i egne machograder for hver gang de skubbede én af utallige strand!ede biler fri.
Selv slap vi med nød og næppe strandens sandede favntag, eller det var ikke noget der krævede macho-assitsance fra andre end Karla...

Hen under aften vandrede vi op til Blokhus C.I.T.Y og købte (grotesk store) is til en, efter standarden i turistfælde-Blokhus, utrolig billig pris!
Hjalmar gik på scenen, men det kunne vi godt abstrahere fra, og formå at have en hyggelig aften alligevel...

Det gode ved at kunne nyde nuet (og i øvrigt ikke være i stand om at spå om fremtiden) er at jeg uvidende tog på arbejde næste dag. Uvidende om hvilken rædselsvagt der ventede mig!
I korte træk: 
være 2-3 steder på én gang
Akutte operationer på TO stuer med ét vagthold bestående af to læger og to sygeplejersker, og derfor blev der hidkaldt kærkommen forstærkning!
Aftensmad kl 22:45 inden omfattende oprydning af 3 operationsstuer plus “det løse”
Hjem PÅ CYKEL kl 00:10
Retur på afdelingen kl 1:10 - denne gang til automobils
Hjemme i seng igen kl 5!

Heldigvis der der langt mellem den slags vagter...









på nær for mit vedkommende SELVFØLGELIG!!!

Næsten samme scenarie udspillede sig nemlig ved min næste vagt, bortset fra jeg ikke nåede hjem på noget tidspunkt før kl 4:10 næste morgen.

Det var som om “man” havde besluttet sig for at jeg virkelig skulle kende forskellen på arbejde og ferie - og det skal jeg da også nok lige love for jeg kom til...

Heldigvis kunne jeg sove helt til kl. 9:30 næste dag - men så undgik jeg jo også at pådrage mig et decubitus...

Brunch hos kusinen, som var så hyggelig, at jeg glemte, at jeg egentlig kun skulle aflevere pigerne, og så ordne alt det inden ferien vol. 2, som jeg jo ikke nåede onsdag eftermiddag...
Men af erfaring fra sidste tur til Berlin, så havde jeg ikke decideret etableret en bagkant desangående estimeret ankomsttid - kunne dog på en måde godt have ønsket, at vi var ankommet bare lidt før kl 4 om morgnen... især fordi jeg blev vækket af en VVS-mand, som skulle skifte cisternen på toilettet kl 8:30 - og jeg havde først lukket mine øjner omkring kl 5, fordi humørbussen skulle tømmes, der skulle pakkes ud, og neurose-Bente (altså mig) også absolut skulle have et brusebad.
Til gengæld kørte vi turen i astadigt økonomisk tempo uden kø. Det kan altså godt lade sog gøre at køre fra Visse til Berlin på 40 liter benzin!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar