søndag den 22. april 2012

Hæl ærligt...

Tillykke til mig! Jeg er så blevet den stolte ejer af en sprit ny hælspore.

Altså sådan en hælspore, som i følge diverse sider på nettet omhandlende emnet, er sådan en anordning der typisk indfinder sig på: den overvægtige platfodede type fra 50-60 års alderen.
Man har i hvertfald ikke hælspore hvis man er under 35 år. Dét står der selv på nettet, og atter engang må jeg konstatere, at jeg ikke er ung længere, for 35 i den term, må være adskillelsen mellem ung og gammel...
Efter 35 år er de bikubeformede fedtceller i hælregionen åbenbart brugt op, eller tæt på sidste salgsdato. Især hvis man har et arbejde hvor man går meget, så som postbud eller sygeplejkerske.

Ikke nok med at jeg har fået en hælspore. Nej, så skulle jeg jo ud og rekvirere indlæg i en dertil indrettet specialforretning, hvor den meget beige, men utroligt hjælpsomme, dame der foranstaltede ekspeditionen var iført MEGET ergonomisk korrekte sko i en neutral farve -naturligvis...
Hun kiggede forbeholdent, men venligt på mig, ja nærmest overbærende... Og fandt hurtigt de indlæg der ville passe til sådan en type som mig...
Mine indlæg holder en meget frisk og lettere insisterende blå farve. -egentlig ville jeg hellere have haft dem i beige... hvor de så mere diskret ville falde i ét med træskosålen, men jeg tror der er nogle der har besluttet, at hjælpemidler... altså ikke dén slags hjælpemidler, men sådanne hjælpemidler man køber i forretninger hvor man rent faktisk kan kigge ind i selve butikken via vinduerne... -kun skal produceres i meget opsigtsvækkende farver. Måske er den en underspillet måde at vække sympati på hos andre, ved lige at flashe en pink håndledsbeskytter, en turkis rollator eller et par meget azurblå indlæg til aflastning af hælspore... På den anden side, hvem prøver man på at narre, ved at lave beige stomiposer? Ahemmm undskyld mig, men man kan stadig godt se den, og netop her synes jeg det ville være oplagt at få sådan en type som Karl Lagerfeld eller Marc Jacobs indover, så det kunne blive bare lidt fikst at bære stomi. "luk røven (hvilket man i dette tilfælde så allerede har gjort) jeg har lige fået den nye sommerkollektion fra Gucci i STOMIposer!!! FTW!"

Jeg tror hælsporen er kommet af de mange, men utroligt vidunderlige -forstås, timer jeg efterhånden har tilbragt i (hvide) træsko... Og udelukkende af den årsag! For det har INTET med hverken alder, overvægt eller pladfodethed at gøre. -og så snakker vi ikke mere om det...

Den beige dame var dog ikke helt sikker på at mine indlæg kunne blive på plads i mine (hvide) træsko, altså "sportsmodellen", dersom disse er uden hælkappe. Heldigvis er jeg den heldige indehaver af adskillige kg epoxylim, så mon ikke nok sådan den lille friske blå indlægs-dims på den ene eller den anden måde kan støbes fast i de (hvide) træsko. Overgang til hælkappe på træskoen ville være det samme som at tvinge Carrie Bradshaw i et par fodformede Ecco-sko... Ikke at der er noget galt i det, men det er et segment-anliggende... Og Carrie Bradshaw og fodformet Ecco er to segmenter, der i dén grad har placeret sig i hver sin ende af skalaen.

Men heldigvis ligger indlæggene perfekt i sports-træskoen! -hvilket også er det eneste gode at sige om den sag. For de aflaster overhovedet ikke! Og i skrivende stund overvejer jeg kraftigt at humpe de få meter længere ned af gangen til ortpædkirurgisk afdeling, og lade mig bilateralt (som er det fine ord for "begge sider") amputere lige over malleolen (som er de knogler der stikker ud på hver side af anklen).

Det gode ved en sådan operation er, at jeg efterfølgende kan nøjes med at rette henvendelse, ved indkøb af fodtøj, hos Build a bear. De der ikke ved hvad Build a bear er, vil jeg skåne for en yderligere detaljeret beskrivelse, men nøgternt nøjes med at informere om, at de sko man kan købe i det etablissement, er sko "udviklet" til bamser... og denne udvikling består i al sim simpelhed i, at skoene er runde... Bemærk venligst hvordan jeg IKKE kommer ind på at man også kan købe øvrig beklædning og andet i dén grad unødvendigt (grotesk) udstyr i selv samme forretning. Som i øvrigt er et sted man KUN nærmer sig, hvis overskudsbaromeretet står på "høj sol"

Det negative ved opeationen vil selvsagt være, at jeg bliver endu lavere, hvilket måske kan gøre mig kandidat til denne sæsons dværgkast... Jeg ville få problemer med at nå op til indkøbsvognen når jeg var ude at handle. Til gengæld ville der blive mere plads i sofaen... Jeg ville blive nødsaget til at udvikle en ny løbeteknik, men det ville være nemt at strikke sokker til mig, og fodsvamp/vorter vil være en by i Rusland...

Men ærlig talt... Hælspore? Hvorfor, når jeg nu endlig SKAL "fejle" noget, kan det så ikke være noget særligt, eller sådan lidt smart? Nej nej, jeg tilhører åbenbart hæmoride/hælspore/mirgæne-segmentet, som overhovedet ikke er interessant, hvorfor jeg netop kom på idéen om amputation. SÅ ville der være noget at gå op i!

Først og fremmest skulle jeg tage stilling til, om jeg ville have fjedre eller hjul i stedet, og hvor mange vindinger eventuelle fjedre skulle have, og hvilke kuglelejre hvis valget fandt på hjul. Her hælder jeg som tidligere rulleskøjteløber til ABEDC 7 lejre, men der er sikkert opfundet nogle der er meget hurtigere...

Heldigvis står der også selv på nettet, at det "kun" tager 3-5 måneder før den akutte!!! fase går over, og det NOK på sigt skal gå i sig selv igen, i løbet af et par år!!! Come on...

Hvordan gør man umage gang til det nye sort? Sku jeg mon anskaffe mig en stok, og så pimpe den for hårdt med matsort maling, palietter og similisten? -og SÅ komme med i Jersy Shore, som jeg forresten stiftede bekendskab med for nylig til en tv-aften hos Mariette, Anna og Emil... Sjældent har man da set SÅ mange palietter og similisten på et mandfolk siden Elvis lagde det hvide jumpsuit på hylden.

Men min pimpede stok ville passe ind som fod i hose... -eller som amputeret fod i Build a bear sko!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar