søndag den 19. juli 2015

Tinder - et antropologisk studie part 4

Jeg tog til København i torsdags til min venindes fødselsdag. I den anledning genoplivede jeg min Tinder-app, for at se hvordan udbuddet var på den anden side af sundet - som man siger...

Udbuddet var naturligvis langt større end i Ålleren (og omegn), og trods ihærdig swipen formåede jeg faktisk ikke at bruge Tinder op, som jeg ellers konstant gør her i Ålleren, men om det ligefrem var bedre? Altså, der blev declinet massivt, men også liket et par der var heldige nok. Langt flere havde relativt intelligente profiltekster, eller langt flere havde profiltekster i det hele taget. Der var knap så mange dopede tigere og stort set ingen døde bambier. Altså et skridt i den rigtige retning.

Måske var det på grund af det enormt store udbud, at jeg på et døgn fik flere match (hvad fanden hedder det i flertal? matches? - det er sgu da tændstikker?) - end jeg har fået i hele min lidet flatterende Tinder-"karriere", eller også har københavnere - og ikke mindst jyder bosat i København bare en langt bedre smag end jyder i Jylland?... Måske en kombination af begge dele?

Noget jeg har bidt mærke i, er at næsten alle mænd oplyser deres højde, med begrundelsen at det kan de se er "obligatorisk"... Øhmmm hvor mange andre mande-profiler browser de? Jeg formoder de, ved at angive deres højde fordi det er "obligatorisk", har set på ANDRE mande-profiler, at DE oplyser DERES højde, eller oplyser kvinder deres højde? Jeg må se at få et match med én der netop oplyser sin højde, så jeg kan komme til bunds i den sag! ELLER oprette en mande-profil, så jeg kan studere om kvinder seriøst har højdekrav på de mænd de vil date...

Tinder vil gerne have jeg skal bedømme konceptet, og jeg tror det er svært at komme med en hel nøgtern vurdering - endnu...
Havde jeg fundet prinsen på den hvide hest, eller i den rustne Fiat Punto - transportmidlet har ikke en decideret afgørende faktor, selvom jeg nok ville foretrække Puntoen, da jeg kun forudser bøvl med en hest, når man bor i et rækkehus, så ville jeg nok smide max (kaste)stjerner i min vurdering, men fordi jeg stadig er i "the pending-phase" så venter jeg lidt med at svinge kniven. Altså udover her på bloggen...

Tror dog allerede nu at jeg kan afsløre, at Tinder for mig er lidt som Candy Crush, bare med mænd...
Nogle gange sidder man fast på en bane, og kan ikke rigtig komme videre, men når man er lige ved at give fortabt, smadrer man hele lortet, får en til tre stjerner og kommer videre, blot for at erfare at næste level er endnu mere bøvlet! Man kan godt gå tilbage til en bane man egentlig er færdig med for længest, men det er sgu lidt som st tage et bad, og så tage det snavsede undertøj på igen bagefter...






Ingen kommentarer:

Send en kommentar