mandag den 20. juli 2015

Summertime sadness? Summertime fatness? Summertime madness?

Sommeren er forbi - for mit vedkommende. Eller sommerferien er. Sommeren fik aldrig rigtig startet, vel?
ikke at dette blogindlæg skal handle om vejret, men det har ikke rigtig været til at komme udenom... desværre!
Men ikke destomindre så har det været en fin sommer - på en måde, og en hæslig sommer på en anden måde.

Det startede ellers så godt, ja nærmest for godt til at være sandt, men det var sandt det hele!
Berlin!!! Har jeg nævnt hvor forelsket jeg er blevet i den by? Okay så, så skal jeg nok undlade at komme nærmere ind på dét, men for fanden en god tur det var! Åhhh manner!
Midtetdelen af sommerferien var så som så... Altså udover at vejret ikke lavede andet end at moone os på mest hånlige vis, så er jeg bare ikke camping(vogns)-typen. Det hjalp lidt på campingscenariet, da jeg fandt ud af at der rent faktisk er (gulv)varme i sådan et etablissement, og med varme på og en dyr flaske californisk rødvin drukket direkte af flasken i sengen var det som om det hele så lidt lysere ud - selvom det var mørkt (og stormende)

Den tredje del af sommerferien gik med dels at sørge for at børnene ikke slog hinanden (helt) ihjel, og med en smuttur til København.
Formålet med turen til København var min venindes fødselsdag! Som jeg selvfølgelig kom anstigende til flere timer efter de andre gæster. Det tager ca. 47 minutter og 55 sekunder (35 hundrededele - hvis nogen skulle have interesse i at vide dét også) at transportere mig fra flysæde 27F til Nansensgade, og tiden er med vriden om i flip flops, skiften - på en trappe i nærheden af final destination, fra førnævnte (tilsyneladende) livsfarlige flip flops til spidse sko med høje hæle. Når man kommer så betragteligt for sent, så kan man da i det mindste gøre en anstændig entré!

Næste dag kom sommeren og stak næsen frem. Morgenmad på den bedste altan i byen! Hurra for langsomme formiddage! Og hurra for at min veninde havde lånt en ekstra cykel!
På cykel og høje hæle fredag eftermiddag i København! Lige til Instagram! Vi peakede på hipsterbarometeret, da vi indtog Jægersborggade, hvor alle hipstermanifesterne var samlet på ét sted! Coffee Collective og Grød var flot repræsenteret, blot for at nævne et par stykker.
Små butikker med det ene mere prætentiøse niche produkt efter det andet. Men til gengæld til en pris der var helt blæst. Blæst i dette tilfælde betyder latterligt dyrt!
Jojo bevares, det var skam lækre ting og sager, ingen tvivl om det, men altså, come on! Men vejret var godt, og højdepunktet, udover de to par sko jeg "kom til" at shoppe, var to næsvise egern i heftig leg i de øverste dele af træerne på Assistens Kirkegård. Hold da helt kæft de var søde! Seriøst! Det var ren og skær optur at se hvordan de spillede op til hinanden, jagtede hinanden og ventede på hinanden. Søde små RL Chip og Chap!

Nå, men dagens primære mission (for mit vedkommende) var erhvervelsen af et par nye sneakers (definitionen på tennissko på moderne DANSK) og fordi det par jeg valgte var så uhørt billige, så måtte jeg godt få et par nye sko med hæl. Skal lige have clearet med min (anden) venindes mand om jeg har købt stiletter eller pumps, eller måske noget helt tredje?
Mens jeg sad og forhandlede med tennisskoene, om de ville med mig hjem, trådte en "åller-pige" ind i forretningen. Priceless moment hvor jeg decideret sidder og taler ned i selve skoene... Eller også var det der jeg lavede stemme for skoene, så de kunne fortælle mig, at de godt ville være mine, og med mig hjem... Kan ikke præcist huske det, da fortrængelsesprocessen desangående er på overdrive...

Sommeren sluttede ca. kl. 16 den dag, og markerede det med en regnbyge, der nærmest tvang os ind i Magasin (for at se på sko), og helt deroppe på den øverste hylde, hævet flere meter over det i sandhed inferno af sko på tilbud, stod MINE sko! Hvis kærlighed ved første blik eksisterer, så skete det dér!
At kærlighed også gør ondt, ville vise sig at være en realitet kl 3:30, hvor de havde foranstaltet en vabel på min storetå på størrelse med Lolland - og måske også lidt af Falster. Eller sådan føltes det (og føles lidt endnu), men så store fødder er der jo ingen der har (så vidt jeg ved), og hvis der er, så skal man nok ikke regne med at kunne shoppe sko i Magasin, og slet ikke på tilbud...

Det blev til sen dinner på Pastis, og det har ikke været en rigtig tur til København, hvis jeg ikke har fået steak frittes på Pastis! Det er sådan det er!
Cocktails på sådan en ægte cocktailbar med hvide servietter under glassene, tonic der var lige så sjælden og særlig som den gin den havde tim formål at fortynde, og serveringspersonale iført hat! De havde også tøj på, for det var nemlig en ordentligt sted vi var! Men hat!

Blev efterfølgende ladt på egen hånd i det københavnske natteliv, hvor jeg hookede op med ålleren-crewet. Mest for at sørge for de kom hjem til deres hotel. Og lidt for at hænge i baren blandt (utroligt) unge rejsende fra hele verden. Vi fik øl i baren og nogen fik Long Island Icetea - udover sig...
Da det var tid at takke af, var jeg taknemmelig for at jeg trods alt så rutineret udi i nattelivet, at jeg havde skiftesko med til hjemturen. Mormor.com

Hjemme i Ålleren igen. Overlevede endnu en sommer, hvor jeg slap med et par hak på stoltheden og forfængeligheden, et par stjerner til selvværdet og en godt brugt ferie!

Sommeren i plus og minus:
Plus: Berlin, da varmen blev tændt i campingvognen, København, ny intelligent og velformuleret
penneven
Minus: vejret, en vabel på storetåen, manglende closure på stuff

Så plusser og minusser taget i betragtning, så har det sgu da været en helt fin sommer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar