fredag den 17. juli 2015

Lad (for fanden) da mænd være mænd

Har netop set en video af nøgne (yderst velskårne - på ALLE måder) male models på en catwalk hvor det eneste de havde var dame(hånd)tasker, og begejstringen vil ingen ende tage! Ikke et sæde er tørt, og de opmuntrende tilråb er ikke til at tage fejl af!

MEN!

Hvad nu hvis det var nøgne FEmale models, der for eksempel poserede på catwalken med powertools?
SÅ kan jeg og vil gerne placere mit store hoved på den berømte blok, og vente på en sværm af feminister, rødstrømper og formentlig også et hav af andre ligestillingsliderlige individer ville fare til tasterne og larme og shitstorme og pointere at det i dén grad var kvindeundertrykkende, mandschauvinistisk og en objektiviserende seksualiserig af kvindekroppen!
Jeg kan lige se debatten for mig...

Hvad sker der for hykleriet ovre i køns og ligestillingsdepartementet?
Hvad fanden bilder vi os ind?

Og her tænker jeg ikke på den måde vi savler og brovter over lækre mænd, men den måde vi fucking altid skal slå os i tøjret, når der gøres opmærksom på forskellen mellem mand og kvinde, og uanset om vi vil det eller ej, så ER der altså forskel på mænd og kvinder! Helt ned på kromosom-niveauet, hvis nogen skulle være i tvivl... Forskellen kommer igen (ret tydeligt) til syne i forbindelse med nøgenhed (de fleste mænd har en penis - det har (de fleste) kvinder ikke... de har en vagina - bare så vi er helt clear på den)
Drenge opdrages faktisk anderledes end piger, og det er også uanset om man vil det eller ej!
Drenge må for eksempel IKKE slå på piger, og mænd må ikke slå på kvinder, men det er ikke heeelt så slemt, når piger slår på drenge, og når kvinder slår på mænd. Og i bund og grund er det jo noget bullshit, men qua mandens - trods alt fysiske overlegenhed, så "klarer han den nok"...

Kvinder må gerne tage på "tøsetur" og se Chippendales, kaste med roser og det der er langt værre - det er jo bare sjovt, ja nærmest tangerende til lidt cute...
Men hvis mænd tager på stripbar, så medvirker de til alverdens død og dårligdom, og er i øvrigt nogle  klamme liderlige svin, der udelukkende gør kvindekroppen til et objekt for deres klamme seksuelle fantasier, lyster og tilbøjeligheder!

Hvis vi skal have ligestilling, og det må man skam ikke tro jeg ikke går ind for på NOGLE områder, så er vi sgu nødt til at starte med os selv!
-ikke at de der nyder at gå til Chippendales skal stoppe med det, det må de sgu selv om, men at de også lader mænd foretage sig tilsvarende "aktiviteter" - hvis mændene overhovedet gider...

Jeg tror mange mænd, der indleder et forhold til en kvinde, gennemlever en mental kastration.
Ikke at man(d) ikke kan leve et fremragende liv i hvide Lene Bjerre sofaer, det kan man sikkert, men jeg tvivler på at det var netop dén sofa HAN ville have valgt, hvis man antog at han havde noget at skulle have sagt i ministeriet for boligindretning...
Lidt mere har han at skulle have sagt i påklædningsdepartementet. Vi er jo nødt til at antage at han har formået at købe tøj selv FØR han mødte os... Men jeg nægter at tro, at SÅ mange mænd synes Ecco trekking-sandaler og pastelfarvede poloer fra Ralph Lauren er the shiat! Hvem fanden har, som ambition på outfit, mål at dresse up som en svensk yacht-ejer?!?! Godt være mænd ikke som sådan interesserer sig for at købe tøj, men måske er det fordi de ikke gider gentagne gange at komme hjem med det HELT FORKERTE!
Når han gør rent, så gør han det ikke godt nok og vi nævner slet ikke hans håbløst mangelfulde kompetencer udi vasketøjskunsten! Men med tålmodig og kontant træning, så kan han på sigt kvalificere sig til en støvsugning og en hvid kogevask i ny og næ!

Nu har vi allerede bestemt hvordan han skal bo og hvordan han skal gå klædt... Vi har lært ham hvordan man begår sig i en almen husholdning, og NU synes vi han er røvsyg! Hallo!!! Vi har lavet kopier af os selv, bare i en lidt mere behåret udgave... Vi har fjernet den sidste snas af mand (i ligestillingens tegn - naturligvis) - og alligevel gør han det ikke godt nok, så i bund og grund er det nemmere at gøre det hele selv! Heldigvis har han græsplænen og bilen, for dét vil vi fandme ikke have noget med at gøre!
Og når han så kommer ind fra haven, og spiller op til en quickie på køkkenbordet, så er man totalt afvisende... Dels fordi man er helt udmattet af at gøre rent efter han har gjort rent og sortere vasketøjet om og dels fordi man sgu da overhovedet ikke tænder på en mand i pastelfarvet Ralph Lauren polo og Ecco trekking-sandaler - hvem fanden gør det?!?!

I sociale sammenhænge, har jeg bemærket, at det er helt lovligt at sidde og hærge manden for åbent skue, men hvis manden lukker munden op, SÅ er der dælme dårlig stemning i bilen hjem!

Vi skal behandle vores mænd pænt, for de skal altså stå model til lidt af hvert, når de hooker op med os kvinder, og vi skal huske at lade dem være mænd - hvis de kan huske hvordan man gør!
(Og så giv dem da lige en hurtig tur på det køkkenbord)

2 kommentarer:

  1. Jeg er mega enig. Jeg synes vi burde fejre de kønslige, biologiske og fysiologiske forskelligeheder meget mere - på godt og ondt. Mænd skal ha skæg og værktøj - og ikke dametasker, for mange plejeprodukter eller en garderobe, som er alt for stram!

    SvarSlet
  2. Min første tanke, da jeg så klippet, var "hvor ucharmerende og uinteressant en dinglende pik egentlig er". Jeg indrømmer blankt, at jeg havde filmen liggende i de fem minutter der gik, inden FB fjernede den. I mine øjne blev mændene ikke brugt som sexsymboler, men som et humoristisk indslag.

    Debatten er dog relevant nok, lidt i tråd med reklamer for nye bryster, men ikke for penisforlængelse, på byens busser.

    Mht at slå mænd, så er der heldigvis ved at ske et skred i mænds opfattelse af hvad de skal finde sig i. Flere og flere mænd søger hjælp på landets mandecentre.

    Jeg gentager mit mantra "100% accept eller han må i cirkulation igen", du skal nok finde ham der af sig selv køber Ralph Lauren.

    SvarSlet