fredag den 3. juli 2015

Sommerferie del 1.

Sommeren er skudt igang på alle tænkelige måder!
Jeg havde sidste arbejdsdag i fredags, og selvom jeg syntes min ferie i år faldt lige lovligt tidligt, så var det sådan det var, hvis man skulle have tre sammenhængende uger.

Weekenden skulle bruges på at gøre klar og pakke til den tur vi skulle på til Berlin.
Den blev brugt på rødvin... Og panikpakning og panikrengøring søndag aften og nat...
Men to timers søvn er også rigeligt, især fordi kroppen ikke falder så meget i søvn, at den når at transformere mig ind i morgengrim-fasen!
Tror ikke min krop var klar over det, eller også er jeg bare habituelt grim...

Mandag meget tidligt stod vi op. Maia ville køre os til toget, fordi hun gerne ville vise hvor fin den nye bil var, så hun stod her på pletten, mens jeg var i bad. (Tror det var med fuldt overlæg. Enten for at stresse mig, eller for at få et glimt af mig nøgen... - garntrisse mest det sidste)
Til gengæld lavede hun kaffe, hvilket skulle vise sig at være verdens bedste idé.
Nogen kunne nemlig først få kaffe i FREDERICIA!!! 7-11 på banegården i Ålleren er tilsyneladende den eneste 7-11 i byen der IKKE er døgnåben!!!

Vi tog toget til Berlin den morgen. 4 dage uden net! 4 dage uden 3G eller 4G for den sags skyld! Har man kendt mage?!?!
Nej, det har man ikke, så derfor hijackede jeg, som det første ved ankomst i lejligheden, én eller andens wifi... Man har vel lært et og andet, af at have været en hackers netwife eller netwifi - som han kaldte mig... Vi blev skilt ved en højtidelig ceremoni over en gps-tracker på min IP-adresse og en masse andet bøvl... Men ikke desto mindre havde vi wifi helt gratis i lejligheden!

Vi elskede og elsker Berlin, og vi er ikke færdige med den by!
Alt gik our way, og om vi befandt os under en heldig stjerne, om det var karma der var kommet i sommerstemning, eller om det bare var sådan det var og skulle være, det vil jeg ikke granske mere i, men jeg kan bare sige så meget, at jeg befinder mig et sygt godt sted ligenu, og jeg er næsten også kommet mig over "hvor længe mon det går så godt" stadiet. Det er ligefør jeg tillader mig at hvile i det, velvidende at stolen braser sammen, hvis jeg slapper lige lovligt meget af.
Men vi carpe diemer af helvede til derudaf, og hvis det hele ramler, så samler vi det op igen igen og limer lortet sammen!
Har sat en alarm to dage før jeg skal starte på job, hvor der står: "du skal på job i overmorgen" og indtil alarmen går, så kører vi den tilbagelænede stil, hvor vi ikke har styr på hverken klokken eller ugedagene (ikke at det er noget nyt, men vi panikker ikke over at tirsdag pludselig er blevet til torsdag - eller det gør vi, men ikke på "den" måde).

I Berlin havde vi ganske få planer. Vi freestylede os gennem Berlin - så at sige.
Det eneste vi skulle nå af vigtige sager, var at designe vores egen Rittersport chokoladeklods. Eller børnene designede, jeg kunne slet ikke træffe en beslutning omkring noget som helst, så jeg nøjedes med at lade mig flirte med den flinke chokolade-støber med kækt hår og store stretch i ørerne - måske var det chokolader han havde brugt som plugs? Uanset hvad, så kunne vi efter 30-40 minutter hente verdens dyreste Rittersport - men til gengæld designet af pigerne! Og jeg må sige at popping candy bliver brugt alt alt for lidt i chokolade!

Når nu vi var i turist-området, så var en tur til Brandenburger Tor svær at komme udenom. Fin og historisk var den, der i al sin (af)magt og vælde, men det vi var mest begejstrede over, var at se hvordan den Amerikanske ambassade var blevet pyntet med regnbueflag over hovedindgangen i skøn forening med Stars and stripes! Med Brandenburger Tor som kulisse, må man sige at det i dén grad var historiske manifester vi stod lige midt i.

Ellers var vores planer at vi skulle besøge nogle forskellige områder, og første besøg var allerede på ankomstaftenen, hvor vi flanerede på Kastanien Allee, som skulle være indbegreet af området Prenzlauer Berg, hvor vi residerede.
Kastanien Alleé er en catwalk med restauranter, barer og butikker. Alle ser godt ud på sin egen måde, og alle ved de ser godt ud... på deres egen måde.

Et område jeg havde fået anbefalet var Kreutzberg.
Er fuldstændigt kaotisk område på alle måder.
Facaderne er klinet ind i grafitti. Bilerne er et skønt sammensurium af Audi A7 og bulede Citroener fra sidst i 70'erne - fra før metallakken blev "standard". Var slet ikke klar over man kunne lave biler af zinkplader?!?!
Kreutzberg var larmende! Larmende for ørerne og for øjnene, men hvis man satte sig ned og betragtede, så kunne man se hvordan ro og harmoni herskede i larmen.
Folk tog den med ro. Løse hunde lå på fortovet klods op af den trafikerede gade, hvor man tydeligvis skulle køre som om man havde stjålet bilen... eller cyklen...

Det blev sent hver aften, før vi var hjemme i lejligheden. Ingen af os havde rigtig lyst til at forlade livet på gaden, hvor aktiviteten var ligeså høj om aftenen som om dagen, hvis ikke højere. Vi skulle have det hele med!

I lejligheden kunne vi heller ikke rigtig komme i seng, så det blev sene aftener i det åbne vindue med iPad på stjålet wifi, og for mit vedkommende et glas rødvin.
Fik catchet op på de sociale medier og fik svaret på smser, på nær dem der kom kl 3 om natten...
Alt var i skønneste orden hjemme i ninjafæstningen, og på de sociale medier!
Vi sov længe og startede de fleste dage sidst på formiddagen. Det er vores ting. Vi starter sent, og vi slutter sent. Det er ferie!

Vi havde en totalt stressende og ikke mindst ildelugtende togtur hjem med forsinkelser på grund af sporarbejde, men på mirakuløs vis klappede det lige efter vores pibe, så stress, forsinkelser, sære stirrende medpassagerer og fæle lugte er tilgivet!
Safe home hos... en hær af myrer og et klima i soveværelset som ville gøre en finsk svedehytte til tempereret kystklima!
Benyttede i den forbindelse lejligheden til at sove nøgen! Altså på grund af klimaet i soveværelset (og lidt på (bag)grund af en artikel jeg læste på nettet desangående) - ikke på grund af myrene, bare så vi er helt clear på dén dér!
Nøgensovning bliver ikke én disciplin jeg kommer til at dyrke på eliteniveau, det kan jeg sige allerede nu på rookieniveau!

Nedturen over at være hjemme (hos en hær af myrer og den finske sovesauna) fortog sig efter en god nats (nøgen)søvn.
I dag var dagen hvor humørbussen skulle hentes efter en omfattende omgang metalkirurgi. Så vi tog bussen nordpå! Og man kan sige om mobiltelefoni hvad man vil, og det er der så sandelig også en del analoge missionærer der gør, men sådan en bustur bliver altså nåe'kun bedre, når man kan smser om løst og fast, vådt og tørt, blødt og hårdt og tykt og tyndt og hvad der er derimellem... hvis der er noget?

Aldrig har humørbussen shinet som den gjorde i dag! Hvis der findes botox til biler, så har den vist fået sin kvote - og mere til. Åhh som jeg næsten glæder mig til at give min yndlingspendler det første ride efter ferien! Det bliver en stor dag! Overvejer at påmontere flag til anledningen! Men måske vil flagene tage opmærksomheden fra havenisserne, så jeg er som sagt stadig blot i overvejelsesfasen...

Vi skulle egentlig hjem, men i stedet endte vi hos Maia, hvor vi tiltuskede os aftensmad og masser af hygge, sandkage og malerstøv i baggården!

Jow! Første 3. del af ferien har opført sig pænt!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar