fredag den 3. juli 2015

Kan gammel kærlighed ruste - hvis man bliver forelsket ved første blik?

Man siger at gammel kærlighed ikke ruster. Jeg tror ikke på kærlighed ved første blik - eller "ment to be"...

Indtil i dag!

Det her der foregår i min mave - rumlen og snurren er ikke en madforgiftning!
Jeg har i dén grad fået flået gulvtæppet væk under mig! Jeg er blevet dybt og inderligt forelsket!

Jeg havde ikke troet det skulle være muligt. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at det skulle ske mandag d. 29. juni 2015 kl. Ca 14:42!

Uden forventninger - som altid, men med nysgerrig skepsis sprang jeg hovedkuls ud i det!
Og det var fandme en god idé!

Det startede for et par måneder siden med en flirten på nettet. Men hen over en nat greb det om sig, og vi blev enige om at mødes!

Det skete den mandag sidst i juni i høj sol og plus 25 grader. De helt rigtige konditioner for en god første date.

Hvis  jeg nogensinde er blevet taget med storm, så kan jeg godt sige dig, at jeg blev det den mandag!

BERLIN for helvede hvor er jeg forelsket i dig!

Jeg har haft et dybt kærlighedsforhold til København i jeg ved ikke hvor mange år, og jeg elsker stadig København, men skulle jeg vælge en affære, så skulle det være Berlin!
Jeg havde en flygtig affære med London-baby i efteråret, og London var lækker, men hvor London primært tog mine penge, så tog Berlin mit hjerte!

Alt skete i Berlin! Alle de gode ting og alle de helt vidunderlige ting! Og ja, vejret gjorde sit til at vi skulle få en god start på forholdet!

Berlin er billig! Ikke billig på "ska du ha én eller to rom og colaer før jeg kan score dig-måden", men ikke krævende økonomisk, som London og København. Berlin synes det er spitze at sidde udenfor en kiosk på en skæv bænk og drikke dåsecola og halvliters øl. Jeg så ikke rigig nogle bænke udenfor kioskerne i London og København på samme måde. Men i København skulle man nok også både have hygiejnekursus, spiritusbevilling OG smileyordning, hvis man overvejede at stille to hvide plasticstole udenfor sin kiosk - hvis man havde en kiosk vel at mærke...

Berlin er nem at regne ud. Berlins veje er helt og aldeles ransagelige, og det er uanset om vi snakker U, S eller M. Der var ingen overraskelser og det var nemt at gå til selv for mig, der i sidste uge blev væk i Salling OG fakta - dog ikke på samme tid... så vidt jeg ved...

Der er ikke noget i Berlin der ligger langt væk, eller med et offentligt befordringssystem der er ligeså pålideligt som et Schweizisk urværk og som kommer flere gange i timen, end en flok marinesoldater i Amsterdam, så bruger man aldrig sygt lang tid på transport.

Jeg boede ikke tæt på det hele, men MIDT I DET HELE! Som i decideret midt i det hele! Jeg har aldrig resideret SÅ tæt på det hele før! Eller jo engang i Hersonissos, men det var noget andet, og der var jeg for det meste fuld! En info der overhovedet ikke giver mening.
Berlin sover aldrig, så på det område er vi et match made in heaven! Og når Berlin sover, så er det kun med et halvt øje lukket.

Berlin er pisse god til at lave mad uanset om det er asiatisk, libanesisk eller italiensk. Nok fordi Berlin er en blandig af mange folkeslag. Og Berlin er til late dinners!

Jeg har aldrig haft det på den her måde med nogen, som jeg har det med Berlin! Derfor blev børnene også introduceret allerede på den her første date. Eller det er reelt set anden date, da jeg faktisk så Berlin i 1992, men der var det mere tale om en studierelation, og jeg var slet ikke et sted i mit liv - dengang, hvor jeg kunne se den skønhed og grimhed der gør Berlin så vidunderlig og helt og aldeles enestående!
Og børnene elsker Berlin, og Berlin tog også bedre imod børnene end jeg havde turdet håbe. Det er første gang jeg introducerer børnene til én. London vil jeg ikke lade mine børn møde, før de engang selv forespørger det. København skal de nok snart møde. Nu har jeg set København on regular basis gennem mange år, og selvom jeg er fuldstændig betaget af Berlin, så er det nu nok København jeg vender tilbage til, hvis jeg kan få en uges sommerklausul på Berlin forhandlet hjem med København.
København plejer ikke at være jaloux anlagt, men det var jo også før Berlin...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar