søndag den 5. juli 2015

Er uperfekt det nye perfekt?

Den seneste trend indenfor krops"videnskab" er at vi død og pine skal dyrke, ære og lovprise det uperfekte! Tillykke med det!
Nu er det blevet et helt legalt manifest, at vi skal elske vores uperfekte krop. Mænd og kvinder stiller sig op til fotografering og eksponerer deres "uperfekte" krop, og tillykke med det! Elsk den i fred og ro, og elsk andres "uperfekte" kroppe i fred og ro.
Hvem der så dikterer hvordan den "perfekte" krop ser ud, det er jeg ikke helt sikker på jeg er klar over, da jeg tror kriterierne for hvordan den "perfekte" krop ser ud varierer fra segment til segment, og fra person til person for den sags skyld.

Det er da overordentligt fantastisk, når en kvinde med mere hytteost på lårene end i maven og strækmærker der kunne gøre erhvert floddelta i Amazonas grøn af misundelse, stiller sig op i bikini, og proklamerer at hun er træt af fitnesshysteriet, og at hun elsker sin "uperfekte" krop!
Jeg har INTET problem med "uperfekte" kroppe, men jeg er decideret træt helt ned til mine ødematøse ankler af at det skal blæses ud i nærmest alle tænkelige medier, at NU skal vi alle være "uperfekte", og hvis vi ikke kan hvile i blodsprængte ben, uren hud og hårvækst slle tænkelige OG UTÆNKELIGE steder, SÅ er vi overfladiske, SÅ har vi lavt selvværd og SÅ burde vi finde de SANDE værdier, fremfor at jage det utopiske!

Vor herre bevares! Hvad fanden er det for en gang bullshit?!?!

Jakob Olrik mener at have fundet de vises sten udi i kvindekropsidealet - ja det var et langt ord!
Han postulerer, at kvinder signalerer dårligt selvværd, hvis vi er trænede, går i mærketøj og har dyre tasker (om han mener dem vi bruger til alle vores uundværlige ting og sager, eller om han mener dem vi er født med, er jeg ikke helt klar over... Eller jo det er jeg)
Han tror at vi gør det, for at tiltrække mænd! Men han har jo slet ikke fattet en skid!
Vi gør de ting, for at ANDRE kvinder skal misunde os og føle endnu dårligere selvværd!
I bund og grund er vi fuldstændig ligeglade med hvad mænd vil have, for uanset, så ved vi jo at de vil have os!
Han tror vi dyrker det "perfekte" fordi vi tror mænd vil have det "perfekte", og derfor tillader han sig istedet at diktere hvad (han tror) mænd i virkeligheden vil have. Fedt! Altså fedt som i det vi hader. Ikke fedt som i great...

Jakob Olrik mener at vi skal droppe drengekrops-idealet! Hallo! Hvad fanden bilder han sig egentlig ind? Hvem er han, til at mene han kan disse de kvinder der måske ufrivilligt har en "drengekrop"? Og hvem er han, til at disse de mænd, der rent faktisk tænder på en pige med en "drengekrop"? Og hvem fanden er han, til at bedømme hvorvidt en trænet slank kvindekrop er en "drengekrop"?
Hvad nu hvis kvinden dyrker sport? Sport som ikke er det forhadte fitness, men en sport som hun elsker, "på trods af den gør grimme grimme ting ved hendes krop?" Skal hun bare losses ind i departementet for kvinder med lavt selværd?
Fister! Stik lige din hykleriske pibe ind!
Du lovpriser det "uperfekte" og alligevel er du ikke for fin til at nedgøre de kvinder der har andre idealer, end måske dem der ligger mellem laveste fællesnævner og det middelmådige.
Du dikterer jo også hvordan kvindekroppen skal se ud, og endda på alle mænds vegne! Come on!

Hvem har gjort os til smagsdommere på kropsideal?
Hvorfor er det lige det er tabu at tilkendegive i offentligt rum, hvis man synes nogen er for fede? - når det tilsyneladende et helt legalt, ja nærmest påbudt, at give sit dømmende besyv med, når man ser én der er for tynd, for trænet eller for pæn?

Jeg har haft drengekroppen, og jeg følte mig alt andet end sexet. Jeg tror endda (ved nærmere eftertanke) at jeg netop havde drengekroppen for at holde sex på afstand...
Jeg har været i "den naturlige" fase, og jeg følte mig ikke sexet. Jeg tror jeg i den fase var hævet over sex...

Jeg føler mig pisse sexet nu! Jeg befinder mig pt i en krop, som (normalt) er trænet, og som bliver holdt ved lige i dyrt lavt selvværds-balsam. Som bliver pakket ind i lavt selvværds-mærketøj OG som rent faktisk ser yngre ud end den er (det er så ikke med vilje).
Jeg sorterer muligvis ikke ind under det segment, som Jakob Olrik skælder ud, men jeg kan alligevel ikke lade være med at blive stødt på manchetterne - på mit køns vegne!
Kan han for dælan ikke blande sig udenom?

Det er da skide meget muligt at mænd elsker vores fedt, og skide meget fred være med dét! Men hvis vi ikke selv elsker det, så tror jeg i sidste instans at vi giver fanden i, hvad mænd elsker!
Det er muligt at mænd synes jeg er sexet og lækker med topmave og fyldige lår, men hvis jeg hader det, så er der dælme langt vej til at jeg kan bring sexy back på dén!

Bedst som man så tror (og lidt håber) på Jakob Olrik er færdig med at udtale sig på alle mænds vegne, så fortsætter han med st fortælle os kvinder hvad vi vil have, og gud hjælpe mig også hvad vi ikke vil have!
Nu synes jeg fandme festen stopper!
Selvfølgelig bevæger han sig i yderkanterne af parametrene! Han bekendtgør at vi kvinder jo hellere vil have én der hviler i sin seksualitet, er nærværende og godt tilpads med at være den han er, fremfor at vælge typen med sixpack som løber tre gange om dagen, og som går sygeligt op i at kontrollere mad, motion og udseende.
For der findes jo ikke noget midt i mellem, og atleten hviler i hvertfald ikke i sin egen seksualitet eller er godt tilpas med at være den han er???

Jeg bliver sygt irriteret (som den helt skarpe læser muligvis allerede har regnet ud) over at sådan nogle idioter som Jakob Olrik rent faktisk tror han mener han kan manifestere noget som helst!

Hvis jeg skal have en kæreste, så skal det da være en jeg kan holde ud at kigge på. Jeg mener, hvis jeg ikke synes han er lækker, så kan han da hvile nok så meget i sin egen seksualitet og være nok så nærværende. Kald mig overfladisk og gratiner det gerne med dårligt selvværd, jeg er skide ligeglad.
Jeg er bare ikke skide ligeglad med at Jakob Olrik tror han skal fortælle mig hvordan jeg skal se ud, og hvilke mænd jeg vil have!

Og hvad mit lave selvværd angår, så tror jeg det tog samme bus som I give a shit...


Lad os da for fanden være kvinder på godt og skidt, og vi ved jo I elsker, begærer og lovpriser os, uanset om vi er "perfekte" eller "uperfekte"!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar