søndag den 21. juni 2015

We are family

I dag var dagen for den første gay-pride i Aalborg, og jeg tror den blev sat godt til søs - som man siger. Vejret kunne man i hvertfald ikke klage over. Høj sol og vinden var lun.
Alligevel afholdt det ikke mange af kvinderne fra at bære den, imo - og min kollegas, lidt for stereotype uniform. Hvis det ikke var fordi håret var ultra kort, så hovedet i det mindste fik lidt luft, så kunne jeg godt være blevet bekymret for hedeslag og solstik. Mener, sådan en vatteret skovmandsskjorte i 30 graders varme kræver altså sin mand, undskyld - kvinde...

Det var de homoseksuelle mænd der var lettest påklædte, og transvestitterne der havde mest stil over den!
Meget kan man sige om mænd i dametøj, og det er der så sandelig også gjort. Men mænd har fandme nogle flotte veldrejede ben i sådan et par nylonstrømper! - og det mener jeg dybt inde fra mit regnbuefarvede mangfoldige hjerte!
Måske var det bare de pæneste transvestitter, der var dukket op i dag, eller også har de generelt fået lidt mere styr på stylingen end for 20 år siden.

Skulle jeg score en dame, så tror jeg næsten jeg ville gå efter en trans, frem for én af de karseklippede kvinder i vatteret skovmandsskjorte...

Jeg digger genderbender-tingen, og gør man en god androgyn, så er det super attraktivt i mine øjne, men man nøjes jo ikke med at bende genderet, når man som kvinde klæder sig som en mand fra sydstaterne i 70'erne. Man krøller jo nærmest genderet helt itu.
Og jajaja det er det indre det kommer an på, men indrøm da, at I også ville vælge den nye spændende fyldte chokolade fra Summerbird fremfor en Marabou med lakrids, hvis de nu alligevel lå der på sølvfadet ved siden af hinanden.
Det ville jeg i hvertfald til enhver tid - hvis jeg altså ikke allerede var rendt med transvestitten!

Men hey, man skal jo selvfølgelig gøre og klæde sig som man har lyst til, og hvis den vatterede skovmandsskjorte og det karseklippede hår fuldender den person der bærer det, og det er det der skal til, for at hun føler hun kan manifestere som som homoseksuel, so be my guest.
Jeg siger bare at det ikke er et universielt krav at man ser sådan ud, bare fordi man er homoseksuel kvinde.
Heldigvis er der også masser der har valgt at gøre op med konventionerne desangående stil eller mangel herpå. Og de kvinder er Summerbird med peanutbutter og et raffineret touch af bacon! I mine øjne i hvertfald...

De homoseksuelle mænd... De er jo i en liga for sig selv! Eller de fleste af dem. Jeg har en kær ven, som nok er mere overbegjort i glimmer indvendigt end udvendigt. Eller sådan er de fleste homoseksuelle mænd jeg kender, hvis jeg tænker nærmere over det... Måske er det en aldersting, og i så fald, så gider jeg ikke gå nærmere ind i det!
Ikke at en fyr midt i 20'erne gør sig bedre med en strudsefjer i røven, end én sidst i 60'erne, eller jo!
Men jeg synes på en måde det er fedt og cute, når fyre lader deres feminine side få frit løb. Det er så karikeret og grotesk på den gode dragende måde. Måske også derfor jeg ikke decideret kaster op i munden på mig selv, når Guatav vimser rundt på min tvskærm.
Jeg har nemlig gennemskuet Gustav. Han er skarp nok! Tro det eller ej, men man skal ikke undervurdere latinobøsseb fra TV3, og det er ment helt dybt inde fra mit regnbuefarvede botox glimmer-hjerte!

Men at være homoseksuel burde jo reelt set ikke være noget at gøre et stort nummer ud af. Det burde bare være en hverdagsting som urinsex, latexlagener og flydende stearin på brysterne - en helt privat sag, som man ikke blander sig i.
Og så alligevel... Det er heldigvis hyppigere man ser to af samme køn holde i hånd og kysse på åben gade, end man ser folk dyrke urinsex med brysterne smurt ind i flydende stearin på latexlagener - på åben gade. Selvom en tur i Føtex på mange måder vil blive mindeværdig, HVIS man så sådan et scenarie - på åben gade...

Man kan sige det ikke er naturligt for to af samme køn at danne par, da de ikke kan forplante sig selv uden hjælp fra andre.
Men så kan man også sige at det ikke er naturligt at overleve en blodprop, da man sjældent kommer over en sådan uden hjælp fra andre.

Jeg er pro det hele! Pro homoer, pro transvestitter, pro glimmer, pro flydende stearin - i begrænsede mængder, og helst ikke på mine bryster og pro vatterede skovmandsskjorter, igen i et begrænset omfang.

Aalborg pride var, som Copenhagen pride, fyldt med kærlighed, tolerance og rummelighed.
 - og nu er det så spændende at se om noget af al den kærlighed i morgen har forplantet sig til nogens øjne. Men så kan jeg bidrage med en helt ekstraordinær service: Kloramfenikol salve kan faktisk helbrede gonore i øjnene! Så ved I det! - og selv tak!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar