onsdag den 10. august 2011

Sær type i IKEA


Altså udover mig denne gang...

Så gik der en mandsperson rundt i IKEA i dag iført:

Sådan nogle arbejdsbukser i grå med mørke forstærkninger rundt omkring

En kortærmet trøje

Og ELEFANTHUE :smiley der stirrer vantro: -der var trukket sådan op, at man kun kunne se hans øjne...


Manden var ikke gammel, men nok sidst i 30'erne måske midt i 40'erne og slank og veltrænet, men ikke pumpet. Middelhøj...

Han gik mekanisk, som om han var trukket op, og hans ene arm var i en sådan position, som når man skal lade som om man har brede skuldre. Under den anden arm havde han en kæmpe stor træskål...

Når han talte, talte han højt og skingert ud til alle. Han var alene derinde, og han virkede virkelig anspændt, som om han kunne eksplodere når som helst. Når han gik mellem de andre i IKEA, gik han hurtigt, anspændt og virkede meget panisk for at røre ved nogen.
Oppe ved selvbetjeningskasserne stod jeg lige før ham, og da jeg scannede min lampe, stod han med ryggen til kasserne og stirrede på de der stod i kø mens han stod med let spredte ben og den frie arm lidt ud til siden, som om han skulle spærre, så ingen kom ud.

Ikke nok med det, så inden vi overhovedet nåede op til kasserne, så overhalede han os, og "TILLOD" sig at vende sig om og glo på MIG!!! WTF??? Ja, det kan godt være jeg har sært hår, men jeg har sgu da ikke elefanthue på og jeg går heller ikke som om jeg er blevet trukket op...

Det virkelige underlige, som om det der skete inde i selve IKEA ikke var underligt nok, var så at da han gik på parkeringspladsen mod sin sølvgrå Berlingo, der gik han helt normalt og med normale rolige bevægelser tog han elefanthuen af og smed om på bagsædet af bilen inden han helt almindeligt satte sig ind i bilen og kørte væk...

Jeg kan slet ikke forstå der ikke var noge IKEA-medarbejder der stillede spørgsmålstegn ved den hue der. Og jeg vil godt med sikkerhed sige, at det IKKE var for han var vansiret eller noget som helst. Han så helt "normal" ud jo der på parkeringspladsen. Ja, ikke at jeg ville kune genkende ham i en "line-up".

Jeg fik bare "Norge-paranoia" et kort øjeblik...
__________________

2 kommentarer:

  1. HAHA det lyder godt nok som en suspekt type!! Jeg havde sikkert være ved at skide i bukserne af skræk for, at det var en bombemand eller lign! :/ Gad vide om du har været med i Skjult kamera? :slem:

    SvarSlet
  2. Og her sad jeg bare og så mere og mere undrende på min computer mens jeg læste. Jeg kan til fulde forstå din Norge-Noia

    Meget sært

    SvarSlet