fredag den 3. juni 2011

Løb for helvede! Løb til Helvede! Løb fra Helvede... LØB!

Jeg er begyndt at løbe!
Ja, så står verden sgu ej længere!
Eller det gør den jo, for datoen for dennes undergang er jo, så vidt vides, blevet rykket (igen...). Og mens vi venter på den "store dag", så har jeg simpelthen valgt at indlogere mig i motionens Skærsild!
For hvis der da er noget i hele denne verden, på randen af undergang, jeg hader af et ægte sort og ondt hjerte, så er det at løbe!

Hvorfor løber jeg så? Ja, hvorfor egentlig? Altså det er jo egentlig Emmas skyld! DET HELE!!! Hun startede med at løbe med dussen, på sådan et løbehold der skulle løbe 2-3 km hver dag i en måned.
Jeg fik så den GENI-GALE!!! idé at Emma og jeg kunne løbe en lille tur om eftermiddagen. Den skumle og uhæderlige tanke bag, var jo at hun ikke kunne løbe 1) så stærkt pga. (trods alt) kortere ben end mine og 2) hun ville være træt efter dagens løbetur i dussen. TROEDE jeg!!!

MEN!!! 1) korte(re) ben kan virkelig løbe! STÆRKT og LÆNGE... 2) løbeturen i dussen fungerede tilsyneladende som en slags opvarmning til den ægte "giv mor mega røv"-tur... -Altså den mega røv har jeg jo, hvilket kan være én af årsagerne til jeg OGSÅ både har haft røde pletter for øjnene, susen i ørerne og blodsmag i munden allerede efter 2,34 minutters meget langsomt løb. Eller så langsomt som Emma nu tillod... Rund er da også en form ikke sandt, og siden hvornår mistede kageformen sin autoritet som form... En kageform kan endda være en GOD form... (årrrh, hvem prøver jeg at narre?)

Hvorfor skal det være sådan en lidelse at holde sig sund? Jeg mener, sundhed lyder jo umiddelbart som noget rart og positivt. Men det gør massage jo også, indtil man ligger på briksen og får tæsk af en 120 kg tung østeuropæisk tidligere kuglestøder ved navn Svetlana...
Det ville jo egentlig være meget lettere, hvis jeg begyndte at ryge. Så kunne jeg dælme sætte valuta ind på sundhedskontoen ved at holde op! Men nej-nej, vi er bare nogle der vil gøre det mere besværligt for os selv... :smiley der himler med en smøg i munden og løbesko på fødderne:

Løb er, for mig, nært beslægtet med, det samme som at have en sten i skoen. Det er en sand fryd at få stenen ud af skoen, og det er en sand (svedig) fryd, når man er FÆRDIG med at løbe, og man sidder i sofaen og sveder (baconfedt) og drikker øl! -eller jeg mener, drikker vand med en økologisk citronskive i... For det er jo dét jeg gør!!! Det er! Det er det altså!!! Jeg sværger!!!

Det der med at man (også) får dejlige naturoplevelser på sådan en løbetur, er altså noget man siger, for at få det til at lyde godt! Jeg får i hvertfald ingen naturoplevelser overhovedet! Med mindre synet af et, i den grad, kørt over pindsvin, der ihærdigt bliver forsøgt "reinkarneret" via to grådige råger sorterer under katrgorien naturoplevelser... :svedende smiley med løbesko på der kaster lidt op i munden på sig selv:
Til gengæld kan jeg med rimelig stor sikkerhed redegøre for hvilke underlag mine fødder møder på turen. Og jeg tror hele skalaen af underlag er repræsenteret, måske med undtagelse af glødende kul, men de kommer vel i så rigelige mængder den dag jorden går under.

Ja, jeg er jo sådan en type der kigger stift ned i jorden, når jeg "løber".
Dels for ikke at falde, hvilket  ville give så meget plus på uncoolkontoen, der i forvejen trives i bedste velgående og netop er kommet ud af 1. kvartal med et foruroligende uncool overskud, og dels fordi jeg er panisk angst for at træde i en hundelort, en snegl eller en regnorm... Sneglen er nu ikke så oplagt, dersom de fleste har overhalet mig for længst...

Alligevel fortsætter jeg med stor entusiasme med det der løb. Og man kan se mig tre-fire gange om ugen kæmpe mig hen af Vissevej iklædt falmede røde frottéshorts og bordeauxfarvet lidt for stram, men den passede mig engang top. Og den vil komme til at passe igen!!!

Jeg løber ud fra devisen, der står smukt og kunstfærdigt skrevet på en væg på Ib -mit foretrukne bacon-bibliotek: "Man kan ikke gøre en skildpadde til en væddeløbshest, men man kan gøre den til en meget hurtig skildpadde!"

Af banen, her kommer en relativt hurtig skildpadde!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar