fredag den 24. juni 2011

I seng med Camilla

Jeg har tænkt mig at gøre noget i sengen, jeg ikke har gjort i lang tid. Ja faktisk i flere år.

Engang gjorde jeg det tit, og før den tid gjorde jeg det faktisk hver dag. Men det var da jeg var ung, og ikke havde brug for så meget søvn. Men jeg havde faktisk svært ved at sove, hvis jeg ikke havde gjort det...

Nu har min tankevirksomhed atter været påfaldende fokuseret på det et godt stykke tid, men jeg synes bare ikke lejligheden har budt sig, eller omstændighederne har været helt optimale.
Når man får børn, så er det som om der er andre ting der synes vigtigere, og man har måske ikke så meget overskud til at gøre det. Og når man er gået i seng, så er det for at sove. Og man gider heller ikke vække børnene, bare fordi man lige synes man vil bruge et kvarters tid på lige at gøre det.

Det jeg har tænkt mig at gøre i aften i sengen kan man også gøre andre steder, men når nu det er SÅ lang tid siden, så synes jeg det er bedst i sengen.
Det kræver bare at man går tidligt i seng, for det KAN trække ud til meget meget sent. Efterfølgende bliver man mere casual omkring det, og så er sofaen ganske udmærket. Det er sjældent jeg gør det på spisebordet, men det er da sket en sjælden gang. I offentligheden kan jeg slet ikke koncentrere mig om det. Så sengen er det bedste sted at genoptage det.

Morten er lige taget afsted i nattevagt, og børnene sover, så jeg vil ikke blive forstyrret. Her er nogenlunde ryddeligt, ikke at det betyder noget, da det hele skal foregå i soveværelset, men det betyder altså noget for mig, for så har jeg nemmere ved at holde fokus. Her er støvsuget og jeg har tilmed været i brusebad! -OG barberet mine ben!

kl. lidt over 22 havde jeg tænkt mig. Så er der et par timer at tære på. Medmindre det er umuligt for mig at stoppe igen. Hvem ved, nu det er så utroligt lang tid siden... Jeg håber bare ikke børnene vågner.

Sidst jeg gjorde det, var vist da vi var på sommerferie i Sverige for to år siden... Men jeg brugte næsten også hele ferien, inkl. nætterne, på det... Det var vidunderligt! Og selvom Karla lå lige ved siden af mig og sov, så vågnede hun slet ikke...

Det er ikke så vigtigt hvem man gør det med, bare vedkommende er god! Og jeg tror faktisk kønsfordelingen er 50/50. Men i aften er det altså Camilla!

Camilla og jeg har haft mange timer sammen tidligere, men så var det som om jeg mistede interessen. Altså det var fordi JEG ikke havde tid. Det havde INTET med hende at gøre.
Nu har jeg så genfundet interessen, og det har da også haft en væsentlig betydning, at jeg ved hun har ligget og ventet på mig hele tiden. Måske håber hun endda at komme med på sommerferie. Men måske bliver jeg færdig med hende inden. Det er aldrig til at vide.

Nå, men jeg vil tage læsebrillerne på og gå op og tage mødommen på Camilla Läckbergs Havfruen!


(nej, jeg er ikke så gammel at jeg bruger læsebriller, men det lød da meget godt ikke?)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar