mandag den 30. maj 2011

(In)aktiv weekend

Denne weekend startede egentlig ret godt med brunch i fredags. Ja, så har jeg prøvet det der brunch, som efter sigende skulle være en kombination af morgenmad OG frokost!!! Har man hørt mage??!!
Brunch i selskab med verdensberømt italiensk sangerinde, som BARE har af at købe noget fint med hjem til mig fra New York, så jeg kan sige, når folk spørger hvor jeg har den fede ting fra: "nårrrh den her?, årrrrh, den har jeg fået af min veninde. Hun havde den med hjem til mig fra New York, hvor hun har været, fordi hun er en verdensberømt italiensk sangerinde! -Det bliver STORT! Brunch også i selskab med berygtet femme fatale fra Kærby. Måske ikke så glamourøst som verdensberømt italiensk sangerinde, men mindst lige så spændende!

Jeg drog et par timer senere hjem, med de bedste intentioner om at ordne ALT muligt, og tog mig en lur! Ahhh! "De" kom i seng kort efter Disney, og det gjorde jeg også! Altså på trods af, at jeg havde store planer om at ordne ALT muligt, når "de" sov. Fordømt! -sådan at blive smigløbet af dynens bekvemmelige favntag! ZZZzzzzzZZZzZz...
Da jeg vågnede kl. 01.30, syntes jeg dog, det var for sent at gå i gang med ALT muligt. Selvom jeg var ding! Meget vågen! Eller ihvertfald så vågen, at jeg lige nøjagtigt kunne slæbe mig ned og børste tænder og afmontere de kontaktlinser, der sad godt og grundigt fast, hjulpet usportsligt af charmerende indtørret øjen"noget"...

Jeg satte i stedet alarmen til kl. 06.00, så kunne jeg jo stå tidligt op, og ordne ALT muligt, inden jeg skulle møde på hospitalet kl. 8.30.

Da alarmen ringede kl. 06.00 var jeg overhovedet ikke frisk! Det var jeg heller ikke da jeg stod op kl. 7.45.
Truckerbadet lod sin friskende effekt udeblive. Måske the fresh-faktor var taget til karneval...

Da jeg fik fri kl. 13.30, havde jeg alle de bedste intentioner i hele verden om at jeg skulle hjem og ordne ALT muligt! Men eftersom alle i ninjafæstningen var oppe, så gik jeg ned! Der skete simpelthen det, at jeg gik ganske kold på sofaen, der nærmest holdt mig i jerngreb i den mest vidunderlige stilling min krop nogensinde har befundet mig i. Magisk sofa! Wuuuuu...

Alligevel utroligt man kan sove så meget. Og i det fjerne fik jeg et lille bitte håb smedet sammen, om at denne uforklarlige træthed MULIGVIS kunne skyldes VOKSEVÆRK!!! -Altså i højden!

Søndagen startede alt for tidligt! Men "de" sad og baldrede deres blikkrus frem og tilbage over tremmerne og forlangte morgenmad! De ville både serviceres med havregryn, mælk og sukker!!! Og mens dette storslåede måltid blev fortæret, tog jeg mig et fortjent hvil på sofaen.

Den meget dvaske søndagsstemning, hvor jeg indså, at jeg ikke ville får ordnet ALT muligt, blev totalt ødelagt af hende der dronningen af Kærby. Og vi blev beordret på Ib til verdens bedste brunchbuffet! En brunchbuffet placerer sig selv helt automatisk i superligaen, i kraft af at der på selve buffeten står en hel skål KUN med BACON!!! A little piece of heaven if pig is heaven that is...
"De" fik indtaget noget der svarer til 6 liter væske i vandmelon og isterninger. Jeg fik indtaget cirka det samme i chilimayo. Må piske mig selv tre timer med varme birkeris, mens jeg spiser omelet lavet af æggehvide og drikker espresso, så jeg kan svede og skide synden ud som det første i morgen!

Emma havde playdate med hjem, og heldigvis forbarmede pigerne sig over Aage, og tog hende med i legen, mod hun ville være babyen...

Jeg fik gjort badeværelset (meget) rent :smiley der kaster lidt op helt diskret: Utroligt at man kalder sig civiliserede mennesker, når jeg faktisk tror visse dyrearter holder sig en bedre sanitær hygiejne... :smiley der nu kaster lidt mere op:
Pludselig var hele huset gjort rent. Ja, det er ikke sådan at blive grebet af stemningen. Men hvor svært kan det seriøst være, at gøre 86 kvm. rent? JO! det kan faktisk være ret besværligt, fordi der overhovedet ikke er plads til at gøre rent! Meget besværligt!Heldigvis havde jeg spist så meget bacon, at jeg nærmest gik i en (salig) dunst af bacon, under mine Ajax-relaterede udskejelser... Og rengøringen blev pludseligt ufrivilligt meget mere omfattende end planlagt, da jeg åbnede køleskabsdøren for at tage mælk til "dem", og en flaske (vintage!!!) portvin strøg ud af køleskabsdøren, og gik i stumper og stykker!!! Arrrrgh! GROUND ZERO anno. 2010 location: samtalekøkken i Visse!

Heldigvis kan ingen være i tvivl om, at jeg håndterede situationen med stoisk ro! Hvis stoisk er det samme som kolerisk!... FORDØMT!
Men der var jo ikke andet at foretage sig, end at montere sørgebindet, tage billeder af ulykken og MMS'e dem til Morten og tørre op! For selvom Morten, på katastrofestidspunktet, havde været på arbejde i 10 timer, så var det NATURLIGVIS!!! hans skyld.

Jeg har lært min lektie: ALTID drikke til flasken er tom!

Og jeg fik faktisk ordnet ALT muligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar