tirsdag den 5. april 2011

National flatus-dag

Jeg forsøger at leve sundt, og jeg har fundet ud af, at hvidkål er kilden til sundhed og velvære!

Eller i hvertfald sundhed... Hvis overdreven produktion af flatus er sundhed altså...

Det er jo ingen hemmelighed at hvidkål danner let til moderat luft i tarmsystemet, men hvorfor kan det ALDRIG være på rigtig gode tidspunkter? Hvorfor skal klimaks af flatus absolut træde i kraft, netop som man står med en patient og HAR fået påspændt patienten den klædelige "prøvebrille" med både cylinderglas OG adskillige styrker monteret?

Så sidder den uvidende patient efterladt i verdens mindste undersøgelsesrum, med verdens absolut grimmeste "falske briller", mens den forfesne sygeplejerske kaster sig hovedkuls og storpruttende ind på nærmeste personaletoilet og fyrer den store finale af!

Altså i den ideelle verden var det finalen, der blev ekspederet, men ved nærmere refleksion over resten af dagen, kan jeg konkludere, at det nærmere var startskuddet! Jeg har lukket mere "Luft" ud af røven end munden i dag. Hvis man ikke vidste bedre, så skulle man faktisk tro jeg trak vejret med anus! Ikke særligt flatterende, når man tænker over det. Og det skal heldigvis pointeres, at luften der kommer ud af min mund, trods alt, er en DEL bedre, end den luft der komme ud af min røv...

Nå, men den uvidende (om den overhængende flatus i luften i hvertfald) patient sad så der alene med "brillen" på... Jeg er tilbage, men langt fra færdig, hverken med undersøgelsen eller udgydelse af larmende prutter! Hvorfor er det ikke døve patienter med ringe lugtesans jeg arbejder med? HVORFOR??? -og hvad er der egentlig i vejen med hvidkål, siden det ødelægger et, eller relativt, normalt tarmsystem i en sådan grad, at det nærmest er invaliderende? Jeg tror ikke patienten anede noget som helst om min lille eskapade til flatus-ville...

Heldigvis er der pt. ombygning i ambulatoriet, hvor jeg færdes for tiden. Og ombygning er jo til alles, eller i hvertfald MIT, store held en larmende affære, og når vinkelsliberen også bliver brugt, så er dét område, hvor den bliver brugt, ikke en helt ringe prutte-zone. Kombinationen af larmen og den brændte lugt et sådan apparat kan præstere er udelukkende til den prut-trængendes fordel (eller bagdel... altså bogstaveligt talt...)

Senere, da jeg ikke tror det kan blive værre, sidder jeg med Karla bag i bilen og venter på at Emma skal komme med bussen. Og jeg skal mega skide!

ALLE NORMALE mennesker (over 5 år) ville kunne holde sig til de kom hjem... Men igen... who am I kidding??? Det ender så med at jeg efterlader Karla i bilen, hvis jeg skulle have spændt hende ud af autostolen, for slet ike at tale om at få hende løftet ud af bilen, så ville jeg med sikkerhed skide i bukserne! Jeg løber (så godt som man nu kan, når det "lige er op over", hen til ungdomsklubben!!! -sniger mig ind på toilettet og ahhhhhhh... Heaven, I'm in heaven tra la la laaaah... Lydløs som en ninja, sniger jeg mig tilbage til bilen, indeholdende en meget skeptisk Karla, der spørger hvor jeg har været... -mor var bare lige inde og ordne "noget"...

Med fornyet kapacitet i tarmene genoptager jeg den, trods alt, mere fredelige udskillelse af flatus... Og jeg vil, nu hvor jeg har efterrationaliseret, mene, at dagens store flatulente klimaks blev nået, da jeg sad i sofaen og frygtede jeg havde antændt den med røven... Hunden gik også sin vej...

Hvor meget prut kan der egentlig være i et menneske???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar