mandag den 18. april 2011

Frustrationer i Føtex...

Så var det dagen i dag! Den STORE dag!!! DagEN!!! Billetterne til det legendariske CIRKUS SUMMARUM blev frigivet! -Altså jeg troede så det var i lørdags kl. 10.00, så dér sad JEG så klar ved computeren med dankortet parat og opdaterede Billetnets hjemmeside igen og igen... og igen! Indtil det adskillige opdateringer senere langt om længe gik op for mig, at det så først var I DAG kl. 10.00... -hvor jeg naturligvis var på arbejde! Arhmmen seriøst??!??!!!...

Nå, så i dag fik jeg med al magt og alle midler "ordnet" således, at der var kaffepause på HELE afdelingen kl. 9.45! Og jeg øjnene de perfekte siddepladser i Cirkus Summarum i det fjerne komme lidt nærmere...

Og der blev de så! Altså kun lidt tættere på end fjernt! For hvilken IDIOT!!! glemmer sit dankort hjemme??? Ja, jeg spørger bare! Og hvis man ikke allerede HAR et rimeligt kvalificeret bud, så kan jeg da lige give en hjælpende hånd, og lette på sløret og røbe diskret, at det selvfølgelig var undertegnede...

Jeg prøvede at ringe til Morten, så jeg kunne få HANS kortnummer, og via den kommandovej rekvirere de forjættede billetter! Nu kan man så igen gætte på om han tog sin telefon... Og bare fordi han var på arbejde, så kan han som minimum da svare telefonen når den ringer, i tilfældet af det nu var noget livsvigtigt, hvilket jeg på daværende tidspunkt kan få flere underskrifter på at det var!
En SMS med kortnummer og øvrige data (tror jeg) redder hele Cirkus Summarum-billet missæren, men det ville jo være alt for nemt, hvis jeg skulle være safe home allerede dér! -ville det ikke?

Vi har kort der ikke kan overtrækkes, hvilket luner min nærige og jyde-agtige omgang med penge. Ikke nok med jeg er nærig med mine egne penge, men jeg forholder mig også retten til at være nærig med Mortens penge! -det kunne jo være jeg fik brug for dem på et tidspunkt... SOM FOREKSEMPEL NU!

Jeg bestiller billetter på hans kort (tror jeg), men samlede beløb for 4 billetter overskrider disponible beløb på netop dét kort. Arrrrrgh!!! Nu var det HELE jo Mortens skyld! For det var jo HAM der ikke havde det (groteske) beløb jeg skulle bruge på verdens bedste (og dyreste) pladser i Cirkus Summarum!
(Bemærk hvor elegant jeg undgår at komme ind på, at det jo i virkeligheden var MIG der havde glemt MIT dankort hjemme... :snedig smiley:)

Ude af mig selv af raseri træffer jeg en hurtig beslutning om at Karla alligevel var for lille til en forestilling der varer 2x45 minutter, og at Morten SLET ikke fortjener at komme ind og se Bamse, Sebastian og Bruno live on stage OVERHOVEDET! Resolut bestiller jeg billetter til Emma og jeg (på Mortens kort :endnu mere snedig smiley:) Og vi får måske ikke verdens bedste pladser, men så i hvertfald verdens NÆSTbedste pladser! :smiley der (trods alt) danser triumferende: -Jeg kan dog ikke afvise at jeg vil skule ondt og nederdrægtigt efter de (røvhuller) der rent faktisk formåede (på mest usympatiske vis selvfølgelig) at tilrane sig verdens bedste pladser, sådan nogle svin! -behøver jeg at nævne, at mine kollegaer så en mindre pæn side af mig? Måske er det ved at være min tur til at tage kage med på job...

Nå, men som det store og rummelige menneske jeg er (rummelig som en Yaris), så ender jeg dog op med at glæde mig over verdens næstbedste pladser. Jeg mener, en HEL dag sammen med Emma, uden "dem" er jo en gevinst i sig selv. Så i teorien skulle jeg være alle ærgelser kvit, og sådan følte jeg også et ganske kort øjeblik.

Solen stod højt på himlen, da jeg forlod trædemøllen, og på vej ud derfra, kom jeg i tanke om hvor godt jeg egentlig fik parkeret i morges. En virkelig god parkeringsplads i p-huset denne morgen! Tæt på verdens bedste, men nogen har tilsyneladende kastet en forbandelse efter mig, og ekskluderet mig fra alt der sorterer under kategorien "verdens bedste". Hej middelmådighed din gamle grimme kælling!

Alle ærgelser var lykkeligt glemt, da jeg trådte ind på vuggestuens legeplads, og så min yngste datter stå på en åben ovnlåge på et gammelt komfur, og lave sand-stuvning, eller hvad det nu var hun kokkerede der i pink tyl og sølvsandaler.

Jeg besluttede at vi skulle grille pylser og kylning, så vi kunne lige smutte hjem efter dankortet og så drøne i Føtex. Altså bortset fra at jeg så ikke kunne finde dankortet hjemme. (Fandt dog 47,- mellem hynderne i sofaen der i øvrigt i dén grad trænger til en støvsugning/slamsugning...). Om det er i frustration, jeg tager mig selv på røven, eller om det er fordi jeg lige skulle mærke om den var blevet (endnu) større, så jeg også kunne ærge mig over dét nu jeg var så godt igang med ærgelserne, så mærker jeg der i baglommen det lille skjold, der beskytter dankortet! Wuuu huuu!!! -jeg fandt dankortet i baglommen! Alt er godt!!! -eller i hvertfald indtil det går op for mig, at det skide dankort jo så har været med mig den ganske dag!!! Hvilket betyder at verdens bedste pladser i Cirkus Summarum alligevel kunne have været MINE!!! En snert af ærgelse smælder indeni mig et sted i nærheden af solar plexus, men euforien over snarlig grill på terrassen overstiger trods alt de negative følelser.

Karla og jeg finder alle de gode sager vi skal have, og for at undgå en klassisk "hysterisk barn i Føtex-scene", så gør jeg noget der overgår i historien rent idiotisk! Jeg lader hende holde bilnøglerne!!! Arhmmen seriøst! Så beder jeg sgu da også selv om det ikk'?

Efter at have sat Føtex på den anden ende, tilkaldt Morten med ekstranøgle, som slet ikke var det mindste irriteret, den søde mand. Men nu var det jo nok for at råde bod på det der Cirkus Summarum-noget, som jo ene og alene var hans skyld. (jeg er ikke helt sikker på om han var klar over det var hans skyld), men han var virkelig sød og forstående. Måske var det fordi han kunne fornemme at jeg havde næsten-tudet for åben skærm i Føtex. Efter fire runder i Føtex finder jeg nøglen i tomat-afdelingen!!!

Vi fik rugbrød til aftensmad i dag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar