onsdag den 20. april 2011

dagen efter dagen derpå

Eller i hvertfald dagen efter den store Cirkus Summarum-Føtex-krise... Men i dag er så dagen efter den store grill-krise...

Alt var jo timet og tilrettelagt fra i forgårs, sådan i går skulle være STORE 1. grill-dag!!! :smiley udformet som en Weber-kuglegrill der danser:

Jeg skyndte mig hjem fra job, efter en vidunderlig dag i lucentisrummet med 21 patienter og iført meget lyserød operationshue!

Hente Karla og hjem og starte grillen op, så den kunne blive godt varm til den lækre økologiske kylling, jeg jo havde købt dagen før i Føtex.

Eller INDEN jeg skulle starte grille op, så skulle den liiige gøres klar. Altså Morten havde jo lavet de indledende krampetrækninger, før han lagde sig til at sove eftermiddagssøvn på sofaen. -hvis det at afmontere det der dækken der hører til grillen, overhovedet tæller som indledende krampetrækninger???!!?... Det "eneste" jeg skulle gøre, var at gøre risten ren og gøre kyllingeholderen ren, som begge dele tilsyneladende var blevet glemt fra sidste år... Heldigvis har jeg sådan et meget stort fad til grillristen, og en tablet fra opvaskemaskinen og noget kogende vand skulle kunne klare opgaven...

Note to self: Husk at placere grillrist-opvaskebalje UDE I GRÆSSET og IKKE INDE PÅ TERRASSEN!!! -altså INDEN man fylder vand og rist i...

Og selvom jeg TROEDE jeg lige kunne flytte arrangementet fra terrasse til græs, så kan man jo med lethed regne ud, at det var et dødsdømt projekt.

En skam-skåret ringefinger, en tilnærmelsesvis forblødning via skamskåret ringefinger og adskillige eder og forbandelser senere var risten ren. Og JA! det VAR grillrist-opvaskebaljen jeg skar mig på!!! Livsfarlig grillrist-opvaskebalje! LIVSFARLIG -blev der sagt!

Morten??? -han sov skam stadig på sofaen!!! §$#€%&@

"De" tog heldigvis ud for at hoppe på trampElinen, så jeg fik lige lidt fred til at komme mig, ovenpå mine traumer. Utroligt hvor restituerende en effekt en Heineken kan have, og man burde kunne få det på recept med tilskud!

Grønsager og kylling blev monteret på (nyrengjort) aggregat til formålet og blev smidt i varm grill.

"De" kom hjem og så manglede vi bare maden.

Vi ventede og ventede og VENTEDE... Og kl. 19.00 (kun en times forsinkelse pga. div sanitære og blodige forsinkelser) satte vi tænderne i en lækker grillet kylling og ditto grønsager. Og den forbrænding jeg fik, da jeg satte anordningen på bordet, gør næsten slet ikke ondt i skrivende stund... -men også kun NÆSTEN!

I dag TROEDE jeg så alt ville blive bedre. Udsigten til et større logistisk puslespil kunne gå op ved hjælp af min søde kollega, udsigten til en hel dag iført påskegul operationshue og udsigten til aftensmad hos farmor og farfar fik uvilkårligt dagen i dag til at se rigtig god ud. Altså set med gårsdagens briller...

For selvfølgelig skal det ikke gå så nemt for mig. Og derfor startede Karla så dagen med høj feber!

Jeg VED bare jeg får verdens bedste påske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar