mandag den 11. april 2011

Fra bootcamp til tøffelcamp

Jeg tror mange danske mænd har skiftet bootcampen ud med en tøffelcamp.

Jeg anerkender da helt bestemt at vi kvinder bliver stærkere og stærkere, hvilket jeg kun kan applaudere. MEN har vi ikke misforstået noget, hvis vi tror denne kvindekamp går ud på at gøre vores mænd til... altså ja, omend ikke direkte kvinder, men så noget der i høj grad minder herom?

Jeg kender flere og flere mænd, oftest i et solidt parforhold der bliver frataget deres identitet som mand. Og hvis der er børn i det her forhold, så er den næsten så sikker som at Gaia og Co pusletasken er i en fesen pastelfarve.

Det er fint at have fælles interesser og præferencer, så længe de er FÆLLES! -men jeg kan umuligt forestille mig at knækket æggeskals-hvide sofaer med blomstrede puder fra Lene Bjerre sorterer under den kategori.

Jeg er heller ikke helt sikker på, at manden i forholdet betragter en (foredrags)aften i selskab med Lene Hansson -danmarks ubetingede fedeste "sundheds"guru" -eller den uhyggelige Ninka-Bernadette som en fri-kæreste-aften...

Ej heller tror jeg ikke manden i sin vildeste fantasi havde forestillet sig, at han skulle leve et liv, hvor han blev ekviperet af konen. Og dét er der MANGE mænd der gør. Tro mig! Lad dog mændende selv bestemme hvad de vil have på. Jeg er overbevist om, at de heller ikke altid synes det VI har på altid komplimenterer os lige godt. Men VI har lært ham hvad han skal sige, når vi insisterende spørger om vi ser tykke ud i det her...

Hvorfor er det at mange mænd er forvist til kælder-etablissement eller lignende slyngelstue, når han har venner på besøg til bold og bajere, når han SAMTIDIG er forvist til selvsamme etablissement, når vi kvinder har veninder ovre til rødvin, ost og diverse former for lufttørret gris? -Rødvin sætter altså et tydeligere spor på den hvide sofa end øller vil jeg bare lige påpege...

Jeg tror på nogle områder den der ligestilling er blevet misforstået. Ligestilling... Det ligger i ordet. LIGE! Man gør ikke LIGE ved at gøre mænd til kvinder og vice versa. Og hvis "han" skal gå rundt med pusletasken over skulderen (hvilket der ikke er noget galt i), så har han vel også ret til at være medbestemmende rent design-mæssigt.

Min egen mand har som mange årig professionel soldat i dén grad været i ægte boot camp. Boot campen er nu blevet afløst af en hmm designer-sko camp. Men det har han selv valgt. Ikke desto mindre har han faktisk formået at være mand nok til at bære vores yngste datter i en meget rød, patchworked og similibesat bæreaggregat.

Lad Jeres mænd komme frem fra tøflen og elsk dem fordi de er (dumme) mænd!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar