tirsdag den 1. marts 2011

Findes der en pin-kvote?

Findes der et max for hvor mange gange man kan anvende sin pinkode, før den forsvinder som dug for solen i ens hukommelse?

Hvis det er tilfældet, så vil jeg vove den påstand, at jeg nu har brugt min pin-kvote op.

Der er nemlig sket det forfærdelige, at jeg har glemt min pinkode!!! Jeg er fuldstændig ganske blank!

I fredags tankede jeg diesel ved en automattank OG betalte med dankortet, hvor jeg jo brugte pinkoden (for sidste gang... -hvilket jeg var lykkeligt uvidende om på daværende tidspunkt). Det gik så op for mig senere den dag i Aalborg Storcenter...

Måske var det lykkerusen over at have fundet et par Doc Martens til 300,- i MIN størrelse vel at mærke (nå ja, og et par der ikke var sat ned, men det er jo i virkeligheden en ubetydelig detalje)... Og ja, kortet bliver spærret på stedet efter tre FORKERTE forsøg!!!
-Heldigvis var der ikke særlig mange ude at handle sådan en fredag eftermiddag i vinterferien, så det var OVERHOVEDET ikke pinligt...

Det var der gudskelov heller ikke i Netto i går kl. 15.40, hvor jeg (efter at have fået dankortet "låst op" fredag eftermiddag) atter forsøgte mig. Denne gang var det en vogn fuld af dagligvarer. 574,- for at være helt præcis. Efter to FORKERTE forsøg, valgte jeg den sikre løsning, nemlig at attendere et pengeinstitut. 10 minutter i lukketid kunne man på Vestre Allé være vidne til en sort (beskidt) Ford Focus stationcar blive kylet foran banken. -det var for besværligt at parkere INDE i selve banken, men ikke umuligt hvis tiden ikke havde været så knap. Kaste sig ind af døren med paniske øjne... Jeg er sikker på, at "man" troede at jeg var en potentiel bankrøver... -ikke at det var relevant overhovedet. Det ville jo være lidt for nemt at finde flugtbilen, dersom der sidder en rød gummiand på instrumentbrættet og kigger ud af forruden. Og finder man flugtbilen finder man også ejeren, og der ER jo ved gud ingen der er så tåbelige, at stjæle en sort (beskidt) Ford Focus stationcar med lyskæde og en rød gummiand i forruden vel???...

Med 500,- på lommen kører jeg væk fra banken i roligt tempo, indtil jeg kommer i tanke om, at jeg ikke helt kan huske det præcise beløb jeg har varer sat til side for i Netto... Håndbremse-U-vending og retur til måbende, men venlig bankdame. -burde vel egentlig have fået lidt oveni hatten, for at være de næste dages samtale-emne i frokoststuen... Men fordoblet kapital på lommen er jeg på vej tilbage til Netto og de to forkerte pinkode-forsøg...

Sender bankdamen en kærlig tanke og glæder mig til onsdag, hvor min pinkode genopstår i en fortrolig postforsendelse. Morten glæder sig sikkert også, da han er ved at være en lille smule hmmm irriteret over alle mine panik-opkald til hans telefon om ting og sager han skal køre ud og betale og afhente for mig.

Tiden uden dankort ville være meget meget værre, hvis der ikke var noget der hed netshopping og pay pal.

Nu tror jeg så i mellemtiden at jeg er kommet i tanke om den der pinkode... Men jeg tør ikke teste om hukommelsen er vendt tilbage til mig. Så jeg sidder bare og venter på posten...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar