søndag den 27. februar 2011

jeg har lommerne fulde af tamponer...

Jeg har et lettere OCD-agtigt forhold til menstruation. -altså min egen...
Det betyder, at når jeg har menstruation, så har jeg tamponer i alle lommer, tasker og hvor man ellers kan opbevare den slags, så man hurtigt kan komme til dem. Ikke at de foranstaltninger så afholder mig fra gentagne gange at (styrt)bløde igennem i en sådan en grad, at man skulle tro der har været masse slagtning "dernede". MEN det er en helt anden historie, som jeg egentlig slet ikke er sikker på jeg er parat til at dele... -altså endnu...

Forleden dag i Kvickly stod Emma og jeg i kø, for at få lov til at betale for vinterferie-provianten. Jeg indrømmer blankt, at det godt kan lade sig gøre, at bruge omkring 700,- på (økologisk) junk. Slik og chips ka-tjing! Men så har vi også til et godt stykke tid... (prøver jeg at bilde mig selv ind)...

I anledningen af vinterferien kunne man rekvirere en børnebillet for en tier eller en tyver, jeg kan ikke helt huske det præcise beløb, men det er heller ikke vigtigt. Det vigtige er, at barnet via billetten fik adgang til et sandt slaraffenland af underlødige ting og sager. Jeg nævner i flæng: ostehaps, RØD pølse med brød, slush-ice, godtepose med chips og slik i, et stykke frugt, cykellygter??... og en refleks.

Tilbage til kassen! Forestil Jer, hvordan det går op for én, at man er SÅ sent på den! -altså ikke menstruationsmæssigt, men afhentning af Karla-mæssigt. Man begynder at stresse lidt, og spekulerer på om det nu VAR nødvendigt at købe SÅ meget, eftersom det tager en helvedes tid at få det ekspederet... ENDELIG skal dankortet hives frem OG brugskortet, eller hvad det der kort nu hedder, som man trofast får scannet til hvilken nytte? Altså udover at mine indkøb registreres eller noget? Ja JEG har ikke fundet ud af det, men jeg har så heller ikke været opsøgende i forhold til opklaringen.

Jeg ved faktisk ikke helt hvad der var værst: -At spise den røde pølse, som Emma ikke kan tåle, men som jeg var for grisk til at lade blive i Kvickly, eller den sky af tamponer der fløj op, da jeg skulle hive min pung op af lommen. Så så man mig kravle rundt mellem (mange) ben og indkøbsvogne og samle tamponer op af gulvet, som en fillipinsk fridykker samler perler. Og det er vel helt unødvendigt at nævne hvordan jeg kampsvedte, blødte og beskrive hvordan brillerne på mest uværdige måde duggede til. Det var næsten som at se voksenudgaven af "æd slik fra et vindue med bind for øjnene" på ramasjang, men bare for voksne: "saml så mange tamponer fra gulv i supermarked blandt benene på fremmede folk der kigger, men det kan du ikke se, fordi dine briller dugger"

Nå, men jeg fik så hentet Karla i tide, med maven fuld af kvalme og røde pølser og lommerne fulde af tamponer...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar