fredag den 18. marts 2011

Det er fandme skræmmende...

Det er sgu da lidt skræmmende, ja direkte uhyggeligt og en kende defekt, at man kan være SÅ optaget af ophørsudsalg i IRMA (nekrolog kommer senere, når sorgen er kommet på afstand), at man formår at ignorere den (lille bitte) mængde af lort, der på snedigste vis, havde forklædt sig som en prut!

Ja, jeg ved faktisk ikke helt hvad der i den sitation er mest sørgeligt. At man går til ophørsudsalg i en dagligvarebutik og er i ekstase over de gode tilbud på økovarer, ELLER at man som et voksent menneske SKIDER (en lille smule) i bukserne midt i IRMA UDEN AT OPDAGE DET!!! -eller at man overhovedet bare går og fiser midt i IRMA...

Altså jeg opdagede det da en slags, for der er visse (lugtrelaterede indtryk) ting man ikke sådan umiddelbart kan abstrahere fra... At det så gik ud over mindste-arvingen, var denne gang ganske, og helt reelt, uforsætligt. Men jeg syntes altså jeg kunne lugte hun trængte til at få skiftet (lorte)bleen... Sandheden åbenbarede sig på grusomste vis, da vi kom hjem, og jeg (troede) jeg (bare) skulle tisse...

Skulle jeg imidlertid vælge mellem pest eller kolera, så ville jeg til enhver tid vælge at skide i bukserne via en prut forklædt som lort!

Hellere gøre noget i dette liv som JEG 100% står bag (eller i dette tilfælde helt bogstaveligt står foran), end leve mit liv gennem andre (og DERES forklædte prutter)...

En underviser på Aalborg Universitet fortalte engang om et begreb han havde konstrueret.
Begrebet blev lanceret helt tilbage i de gode gamle AUC-tider, hvor Aalborg Universitet endnu ikke var et helt ægte (i nogens brillebeklædte intellektuelle øjne) universitet, men nærmest et slags AMU-center bare med lidt dyrere bøger.
Begrebet konstruktiv skizofrenisme er noget man foretager sig bevidst, for derved at kunne indgå som en del af en kontekst, baseret på de fordomme der måtte hvile omkring en given anledning.

Konstruktiv skizofrenisme er en rigtig god egenskab at besidde, men der hvor det går galt, er når man ikke formår at kontrollere det, og skizofrenien ikke længere er konstruktiv. Og i henhold til begrebets betydning, kan allerværste konsekvens være, at den person der i første instans prøvede at indgå som en DEL af en kontekst, nu OVERTAGER konteksten eller endnu værre gør konteksten til sin egen referenceramme og livsfundament!!!

Jeg har kendt, og kender sådanne personer, og de er satme uhyggelige! De er uhyggelige, fordi de som regel umiddelbart synes socialt, mentalt og følelsesmæssigt intelligente. Måske er de ikke engang bevidste om, at de indtager andres liv. Og jeg ved i denne situation ikke hvad der er mest uhyggeligt, bevistheden om indtagelsen af andres liv og identitet eller ubevistheden om det... Og heldigvis, eller sørgeligt nok, det er en tolkningssag, så er den der ikke kan kontrollere sin konstruktive skizofreni sjældent bevidst herom.

Jeg har konstrueret et nemesis, et yang om man vil, til konstruktiv skizofrenisme, og jeg kalder det paranoid narcissisme!

Den der er bevidst om sin paranoide narcissisme har en, til tider, forvrænget selvopfattelse, og ser sig selv som den pære der kan skrues i en fatning via jordens rotation om solen!
Ingen er mere fantastisk, unik og perfekt! Og alle vil være som den paranoide narcissist! -hvilket er det der gør narcissmen paranoid!
Den med paranoid narcissisme er ikke bleg for at tage patent, og begære monopol på ting, vedkommende har overbevist sig selv om, egenhændigt at være grundlægger af. Det være sig ting man foretager sig eller ord og vendinger man gør brug af.
I begyndelsen er bevistheden om identitets-tyverierne ikke-eksisterende, for den med paranoid narcissisme er også så prætentiøs og selvhøjtidelig, at vedkommende bliver flatteret og føler sig, om muligt, endnu mere fantastisk.
Fordi det umiddelbare ved en sådan identitetsinvasion fra den med ukontrolleret konstruktiv skizofrenisne i midlertid opfattes af den med paranoid narcissisme som et fælles grundlag, og det er først senere den grusomme sandhed viser sig!

SÅ bliver den med paranoid narcissisme kontrær og i nogles (uvidende) øjne decideret barnlig. Der bliver holdt taktiske møder og foretaget undergravende virksomhed af værste hævngerrige skuffe. Indtil den med (u)konstruktiv skizofreni bliver et for uinteressant, ordinært og uværdigt fragment i et paranoidt narcissistisk (overlegent) univers og må forvises! -og det eneste de har til fælles med mine underbukser forleden i IRMA er at de er fulde af lort...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar