fredag den 4. februar 2011

Et simpelt menneske -små hjerner små glæder!

Jeg er et simpelt menneske! Ikke simpel som i tarvelig og slutty, men simpel som i ukompliceret på" ikke for fed og nem at snakke med måden".

Det der er afgørende ved, om jeg får en god dag på job, er den parkeringsplads jeg erhverver mig i det eftertragtede parkeringshus om morgenen. Og det er lidt som at være til januar-udsalg, altså vi snakker 70% fra prisen-udsalg, for ALLE vil jo gerne parkere på niveau A1, A2, B1, B2 og til nød B3. Og det er virkelig den rådne drue på klasen, at parkere helt oppe på taget! Parkerer man på taget, så VED man bare det bliver en dårlig dag!

Sådan blev det ikke i dag! I dag fik jeg gaflet mig den bedste plads i parkeringshuset EVER!!! Pladsen var så god, at jeg var parat til at tage bussen hjem!

Samme følelse har jeg også de gange jeg er så ualmindeligt heldig, og tilrane mig den bedste parkeringsplads i BIlleren. Problemet er bare, at jeg ikke helt har styr på den offentlige trafik mellem Billeren og residens Vissebakkegård... Men en dag... En skønne dag, så er verdens bedste parkeringsplads min MIIN MIIIN!!! -burde investere i en bil mere, så jeg kan sætte mig på verdens bedste parkeringsplads i hospitalets parkeringshus OG parkeringspladsen i BIlleren.

JA ja, små hjerner små glæder. Men en lille hjerne er jo ikke ensbetydende med et mindre intellekt, taget i betragtning af man som oftest kun bruger en lille procentdel af sin hjernekapacitet. Og når en gennemsnitlig hjerne hos en kvinde vejer 1300g og ca.60 % af hjernen er fedt, så KAN man jo reelt reducere vægt OG fedtprocent ved at undvære de 60% af hjernen der alligevel er fedt... Så kan de små hjerner være toptunede og alligevel retfærdiggøre begejstringen over de små glæder... Og den der har en lille hjerne og som glæder sig over de små ting, kan så i samme hug glæde sig over at de der har store hjerner givetvis også har mere fedt i kraniet!

Derfor er simple mennesker ikke ensbetydende med at de er dumme og uintelligente.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar