torsdag den 11. november 2010

Jeg vil sgu ha en kone!

Undtagelses-tilstand i Ninja-fæstningen!
Emma startede dagen i går om natten kl 3.30 ved at brække sig ud over hele gulvet i soveværelset, så JEG startede så dagen i går om natten kl. 3.32 med at vaske gulv i soveværelset!!!

Morten, ham der jeg er gift med, og har de der børn der med, hvoraf den ene startede dagen i går om natten kl. 3.30 med at brække sig ud over gulvet i soveværelset, skulle på arbejde, og jeg skulle også på arbejde. Ingen af os kunne, af forskellige (idiotiske) årsager blive hjemme. Men man kan jo desværre ikke altid forene dét at være en god forældre med at være en god kollega og medarbejder. Og med min uacceptable fraværsportefølge, så var det slet ikke en option for mig at være en god mor.
Note to self: udvikle en omnio-vaccine mod ALT fra børnesygdomme til div. epidemier og småskavanker. Eller måske endnu bedre: udvikle en vaccine, der for folk til at gå op i sine medmennesker fremfor Anders And-budgetter dannet på baggrund af fiktive tal og tåbelige omkostningefulde akkrediteringe-paradigmer.

WTD??? -panik panik paniiik!!!

kl. 5.44 skriver jeg til min veninde, én af de bedste, og beder hende om at ringe asap. kl. 5.45 ringer telefonen...

Jeg beklager min nød, og hun beder mig om at slappe af! Hun skal da nok passe det der ninjabarn der startede dagsn i går om natten kl. 3.30 med at brække sig ud over gulvet i soveværelset.

Note to self vol. II: husk at minde hende om hvor meget hun betyder for mig!

Jeg får afleveret yngste Ninjabarn, der var meget MEGET træææt.

Ankommer på jobbet, lettet over at "planen var lykkes". Har faktisk ikke engang dårlig samvittighed. For jeg ved jo "de" er i de BEDSTE hænder!

Får en melding fra ham der jeg er gift med, om at den yngste nu var på sofaen, efter at have overbrækket vuggestuen...

Ildprinsessen Rusty (hende der min fantastiske veninde) bliver meddelt om den øgede tilslutning til babysitning, men tager det i mere end stiv arm.

Med 128,- på lommen får jeg nøjagtigt handlet for 127,50 i Netto-Ghetto på vej hjem, og får meddelse pr sms om at alt ånder idyl i ninja-borgen. Ankommer med posen fuld af tomme kulhydrater, raffineret sukker, fedt og salt. Og hentede heltestatus på den konto. Klappede mig selv på skulderen, og retfærdiggjorde mine slette indkøb med at det primært var økologiske kulhydrater. Hvem prøver jeg dog at narre??? Tsk tsk tsk...

Da jeg kommer ind af døren til mit hjem, bliver jeg mødt af duften af nybagt bagværk!!! og et varmt skær af tændte stearinlys!!! Nå ja, og rolige børn...

Så havde Rusty lige bagt en kage og hygget om børnene!!! ihhh altså!!!
Jeg tænkte ved mig selv, at det må være sådan at være mand!!!

Vi bliver enige om at spise sammen, så jeg rekvirerer Rustys søn, som er Karlas største idol og Klammertens største fan. Han hedder A'baaart ham der drengen. i hvertfald hvis man spørger Karla. Jeg kan godt lide drengen. og ikke kun fordi han siger Nin'jaaa i stedet for He'lleee når han henvender sig til mig, men også fordi han er en lækker unge.

Spags med ikke én, ikke to, men TRE slags sovs kunne det blive til. Et glas bourgogne på siden og stadig artige børn. -Overvejede at ringe til vagtlægen udelukkende på den baggrund!

Efter maden var der tid til at smage kagen! Og klædte den lige kaffe og portvin? -det tror jeg nok den gjorde!

En katastrofal dag udviklede sig til at blive super skøn.

Jeg tror sgu da jeg ønsker mig en kone i fødselsdagsgave!

Tænk om man faktisk FIK en kone i fødselsdagsgave... Så ville ALLE helt glemme, at der faktisk har hersket en smule tvivl om hvorvidt jeg fylder 35, 36 eller 37 år, hvilket foruroliger mig lidt, dersom én af de der i den grad har regnet min alder helt forkert ud, faktisk har egen virksomhed!!! -Og bare fordi man er en tyk blondine, der ingen venner har, retfærdiggør det jo ikke, at man ikke kan regne.

At jeg ikke selv er helt klar over min alder findes der en HELT legal forklaring på! Jeg er jo adopteret fra det fjerne østen, og der regner man jo for det første med et helt andet kalendersystem og for det andet findes der ingen, som sådan, fødselsattest på mig. Altså med adoptionspapirerne fulgte der forskellige dokumenter med, bla. et dokument der vitterliggjorde at JEG VAR NORMAL!!! -og at jeg var født engang medio novemver... sådan cirka...

Men hvad betyder alder som sådan? -Altså udover at den er bestemmende for hvilke rabatter man kan få op sine briller i Synoptik... Og udover den er bestemmende for om man må blive gift med en man elsker, altså hvis det er på tværs af (visse særligt udvalgte) landegrænser. Åhhh ja... Alderen er også bestemmende for en masse andre ting, hvor det i virkeligheden burde være det enkelte INDIVID man skulle tage stilling til. Og ens alder ER jo reelt ikke andet end endnu et nummer i rækken. Et simpelt tal.

Vi lader os i den grad styre af tal på alle (u)mulige måder. Det er et tal der dikterer hvornår vi skal stå op og hvornår vi skal gå i seng for den sags skyld, og det er et tal der definerer hvornår man BURDE være udsovet. Tal bestemmer og styrer meget i vores liv. Karakteren, som er et tal, er afgørende for hvilken uddannelse man kan søge ind på. Priserne i butikkerne er afgørende for hvad man kan købe, men forud for den beslutning er vores indkomst, som er endnu et tal, dannet på baggrund af antal timer man arbejder. Så er det i bund og grund ligegyldigt om man kan købe det man har behov for, for behov kan ikke måles, vejes og placeres i et skema. Lønnen er ikke afgørende fra dag til dag efter indsats, for indsats kan ikke gøres op i grafer, og indsats bliver tilsyneladende ikke sidestillet med udbytte, med mindre man er landmand.

Og så er er vi tilbage ved Anders And-budgetter og fraværs procenter, der også i den store sammenhæng er styrende (men i min verden ligegyldige) tal!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar