torsdag den 21. oktober 2010

Efterårsferie part II

Ihhh vi sov da helt til kl. 8.20!!! -og det til trods for at ordet efterårsferie stadig ikke eksisterer i stavekontrollen!

Ud af fjerene og blus på elkedlen!

Dagens første kop feriekaffe!!! HIMMELSK!

Gang i pandekagebageriet. Altid spændende at bage pandekager på en "fremmed" pande. Man ved jo aldrig hvad der er blevet tilberedt på den tidligere, men den første pandekage afslører det gerne... Heldigvis var det IKKE noget fisket... Ikke at jeg ikke kan lide fisk. Jeg ELSKER fisk, men ikke til pandekager, hvor det var tanken man skulle spise syltetøj, sirup, sukker og nutella til...

Frokosten blev indtaget i selskab med mormor! Og blev retfærdiggjort med en rask gåtur til det stooore vand. Klammerten var lige ved at blæse væk!!! -gad vide om jeg ville vinde i dragekonkurrencen hvis den lettede??? -må forsøges i morgen.

Hjem til kakao og skumfiduser! Og da mormor var taget hjem igen, indledte Aage og jeg en vidunderlig middagssøvn! Man VED bare man har sovet godt, når man:
a) vågner og er gennemblødt af (Aages) sved, og IKKE har opdaget det
b) vågner og er gennemblødt af (1/2 mit og 1/2 Aages) savl, og IKKE har opdaget det
c) vågner og er tør langt ned under de nederste ribben, fordi man (på en meget cool og tjekket måde naturligvis) har sovet med en mund så åben som Marianergraven, men bare lidt mere tør i det...

Nå, men i aften skulle der være stor fest på feriecentret (som der er HVER onsdag året rundt). Vi skulle ankomme til festmiddagen kl. 18.30.

Jeg bør nok lige informere om, at det her feriecenter IKKE er som andre feriecentre er mest. På det her center er mange af medarbejderne enten psykisk eller fysisk handicappede. Og festen var nok også primært tiltænkt de institutioner der kommer her. MEN det blev den altså ikke mindre festlig af!

Følgende er ikke ment på nogen måde som en hån mod de der har et handicap!!!

Vi ankommer til festen til tiden. Begge børn med meget offensive rottehaler! -eller i hvertfald Aages er. Intet Emma er jo på nogen måde offensivt, ligesom ALT til gengæld er offensivt hos Aage...

Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, om de familier der sidder ved bordene UDEN et medlem i kørestol, alligevel har et handicap, eller om de "bare" er almindelige som os. For ALLE ved jo vi er indbegrebet af ALMINDELIG!!! Emma har jo en sove-ko, der faktisk hedder Almindelige-ko, for at manifestere vores almindelighed. -Ligesom jeg heller ikke kan lade være med at spekulere på hvor meget ekstra det ville koste at blive opgraderet til en lejlighed med loftlift... Så kunne man hænge børnene op i den, og få sit slik for sig selv...

Der var ikke flere børnestole da vi kom, så Aage sad på knæ på en voksenstol og spiste squashsuppe med tigerrejer, der var forretten. Arhhhmmen hun var qute! Emma kunne også lide suppen. Eller i hvertfald lidt... Eller hun kunne måske godt lide tigerrejerne... Eller... Hovedretten var kylling med små ovnbagte kartofler og en skøn salatbar. Der var også stroganoff, som nok var tiltænkt de der ikke rigtig kunne spise noget uden sovs... -altså sådan nogle typer som OS
Altså jeg tror middagen i aften var knap så dyr for mig, som den i går, hvor jeg immervæk betalte 60,- for en halv kartoffel til Emma. MEN det var også KUN fordi der i aften var tag-selv-is-bar. Her fik Emma i hvertfald smæk for skillingen. Og Aage holdt sig ikke tilbage.

Efter denne overdådelige middag, som på trods af gårsdagens meget dyre halve kartoffel blev der spillet op til dans!!!

Her kommer så første fordom om handicappede:
-men hvis der er noget de kan, så er det dælme at give den gas på et dansegulv!
Og Aage skulle satme ikke stå tilbage for sådan en flok kørestole-gangstere! Hun plantede sig ganske uimponeret og med største selvsikkerhed og offensive rottehaler midt i infernoet af line-dansende damer med down-syndrom og pirutterende el-kørestole.
Emma og jeg var lidt mere tilbageholdende. Udadtil på den cool måde, men indeni var jeg nærmere ved at gå ud af mit gode (udspændte på grund af alt for meget usundt på denne ferie) skind.

Det var nemlig sådan, at ham der stod bag (plade)disken, også var ham som spillede til 119's bryllup og ham der også spillede til 119's bryllup, var også ham der i 1991 var skyld i at mit sengetøj på ungpigeværelset i meget meget lang tid lugtede af middeldyr aftershave...

Aage var selvfølgelig ikke til at drive væk fra dansegulvet. Nu havde hun jo selvfølgelig også lige fået 20 nye bedste venner. Deriblandt en meget ivrig kinesisk (udvekslings???)pædagog. Og hun troede seriøst at JEG var kineser!!! Så hun stod casualt-ivrigt og talte til mig på KINESISK!!! -jeg ligner jo OVERHOVEDET ikke en kineser på NOGEN måde (håber ved gud at de kinesiske meget synlige tegn jeg har bag ørerne betyder det tatovøren bildte mig ind)...

Efter jeg fik Aage afmonteret den ivrige KINESISKE dame, eller omvendt, så var det tid at gå tilbage til lejligheden.

Hjemme jagtede jeg Aage i en halv time, for at få hende i natbleen, og her ville en loftlift igen være relevant...
Læste godnat historie
Jagtede Aage igen, der var stået op
Skiftede Aages ble, der (ikke) var våd
Jagtede Aage igen, for at få hende i seng
(det her kunne vel også være skrevet af en 78 årig kone om hendes lille fulde mand)

Allerede kl. 22.40 sov hun!

Jeg har ikke:
-styr på at indstille el-radiatorer, og holder nu finsk svedehytte... Bør invitere gæster og tage entré, for jeg tror elregningen bliver exorbitant

-tabt mig på denne ferie!

-savnet morten så meget som han savner os



Jeg HAR:
-tilbragt mange timer i selskab med mor, uden at blive irriteret på hende WTF???

-spist og drukket som om der ikke ville komme en ny dag i morgen!

-store briller på!

Klammerten ligger i kurven og knurrer i søvne... Måske drømmer den om sin nye (meget liderlige) ven, måske drømmer den slet ikke, men bare knurrer i søvne...

Drikker et sidste kompenserende (sodavands)glas rødvin og går atter ind i (det nu en del varmere) soveværelse og former min krop efter Aages lille danse-trætte sukker mættede krop!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar