tirsdag den 19. oktober 2010

Efterårsferie part I

Efterårsferie eksisterer tilsyneladende ikke! Der er i hvertfald en hidsig rød stiplet linje under der ikke eksisterende ord...

Men ikkedestomindre , som til min store overraskelse kan godkendes som ét ord, har jeg valgt at holde efterårsferie! Og jeg har valgt at holde den med mine børn. OG min mand... -men han kommer først senere...

Ja, han kommer senere! Og hvad menes der med det? JO for helvede!!! Jeg er sgu taget på ferie med børnene ALENE!!! Vi har indlogeret os i et vidunderligt inferno af hunde, heste, børn og handicappede! Jeg har en svag formodning om at hundende og nogle af de handicappede er her i "professionelt" øjemed. De fleste hunde er i hvertfald udstyret med en vest!!! -hvorpå der står service-hund og lignende ting.

Nå ja, og så er her Klammerten, som ALDRIG på noget tidspunkt, og det kan jeg godt garantere!!!, vil opleve at blive opgraderet til en vest. Klammerten bidrager med absolut INTET!

Jeg er helt stolt over måden mine børn håndterer, eller ikke håndterer alle de kørende (brølende og ikke mindst savlende) med-ferierende. Og selv da en dreng brækkede sig på gulvet lige bag Emmas stol i restauranten, blev der ikke løftet et øjenbryn. Drengen havde vist givet den lidt for meget gas i svømmebassinets klorvands-bar...

Men så sidder man der som pseudo enlig mor, og glemmer helt at føle sig skamfuld over at "nogen måske kunne foranledes til at tro man var alene med de to der"... Og det er fordi rummeligheden her på stedet lever op til det der stod på hjemmesiden!

Selv her i den upersonlige ferielejlighed med hyggelig udsigt til "hovedbygningen" er her helt rart at være. Utroligt hvad 8 kg assorterede fyrfadslys fra Rema kan gøre! Og alting bliver også så meget smukkere, efter en halv flaske rødvin, et glas portvin, en soya-latte, to chokoladekiks, en halv plade Lindt "a touch of seasalt" og TO skumfiduser... Børnene har fået ekstraordinært slik i anledningen af at det var mandag, og jeg ikke kørte forkert en eneste gang på vej hertil. Eller det vil sige... Det var helt klart skiltningen der var noget galt med!!! Hvem kunne dog vide, at der var vejarbejde i Hjortdal??!???!!!...

Børnene har ikke slåsset mindre i dag, men heller ikke mere. De har været tvunget til at finde ud af tingene, fordi her kun er 6 TV-kanaler, og INGEN af dem er under ledelse af Disney! Godt at stifte bekendskab med DEN del af verden også. heldigvis ved de hvordan man håndterer en bog, og ellers er der jo altid Klammerten. Så lidt bidrager den vel alligevel med (hvis at knurre mens man bider i en sok tæller med)

Vil kante mig ind i 3/4 sengen som rosinen i pølseenden. En Emma/Karla-pølse, og måske med et blodigt drys af Klammert.

Tør godt stå op og bage pandekager til børnene i morgen til morgenmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar