mandag den 16. maj 2016

Produktiv pinse...

Det kan da aldrig vare, at rende det bette plankeværk over med en røvfuld træbeskyttelse - heldækkende! Tænkte jeg, da jeg fangede an iført nederdel, kortærmet bluse, strømpebukser, futter og gummihandsker...
To timer senere var jeg næsten færdig. Jeg kunne heller ikke mærke hverken mine hænder eller min næse længere. Til gengæld var MIN side af hegnet blevet sort som natten - mens naboens (til min store fryd) var en grim kombination af den grimme falmede blå, der dominerer på træværket på samtlige huse i den lille dikator-enklave jeg bor i, og så nogle sorte kanter! Jeg har lyst til at sidde på min terrasse i døgndrift, bare så jeg kan nyde naboens reaktion, når hun opdager, at snøblen fra 2d er FORAN i vedligeholdelses-racet!
Det må siges at være pinsens klogeste beslutning, at male med gummihandsker på!
Jeg hader af et helt oprigtigt hjerte at male! Det eneste jeg næsten hader mere end at male, er (udover Lars Lilholt) at løbe! Det gjorde jeg så næste dag - altså om lørdagen!

Jeg skal jo stadig med til det der løb... Og jeg synes d. 24. maj kommer faretruende tæt på... Heldigvis har jeg fået løbetrænet hele TRE gange siden påske... Altså inkl. den tur i lørdags, hvor jeg hostede mig gennem halvdelen af turen, og hvæsede mig gemmen resten - hvilket på alle måder er uværdigt, men jeg tror de to massive brammer af snot gjorde det sidste, for at jeg peakede på kikset-barometret.
Havde jeg dog så bare i det mindste løbet i et tempo, der var tilstrækkeligt højt, så kunne det ynkelige scenarie måske retfærdiggøres, men havde jeg løbet langsommere, så er jeg sikker på at jeg havde rejst bagud i tiden, og endt et sted sidst i 60'erne...

Søndag var til gengæld dagen hvor familien Ninja tog hul på Fårup Sommerland-sæsonen, og dagen var i særdeleshed stor for det yngste medlem i familien, der hele vinteren har ligget i stræk, for at nå de eftertragtede 120cm - det gyldne mål for at kunne benytte sig af den forjættede forlystelse: LYNET!!!
TRE år har "vi" ventet på det store øjeblik, og i søndags var den store dag, og jomfruturen var en kæmpe succes!
Alene det hun havde udemærket sig til Lynet, gjorde at hun nærmest voksede et par centimeter!

I dag, hvor vi jo har nydt en ekstra fridag, har jeg igen lagt en god distance til konkurrenterne i have-racet, da jeg har plantet fine blomster i krukkerne, hvor temaet i år er sart lyserød!
Jeg fik sendt den gamle grill på en ladvogn til Hirtshals og derefter fik vi vores serum-kalorie helt i top til fødselsdag hos "moster" Nina, hvor der var glædeligt gensyn med de savnede tidligere naboer og resten af familien Skagen!
Dagen sluttede af med at hente Milo, langt om længe møde mormor (altså Milos og nok mest Kåres mormor) - der er hundeverdens svar på Ole Henriksen, hvis vi forestillede os, at Ole Henriksen var en dame på over 90 og bruger af rødmetallic rollator!

Nu ligger jeg i min seng og spekulerer på om den kvalme jeg har skyldes en inficeret kylling jeg har spist til aften, eller om det er fordi jeg gik lige hårdt nok til kagebordet til fødselsdagen...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar