tirsdag den 1. marts 2016

It's the season

ja, der er jo altid sæson for ét eller andet, og nogle gange er det sæson for noget det ikke engang er sæson for!
Som for eksempel at cykle på arbejde!

Det hele passede perfekt - på "papiret"... Første mandag efter vinterferien faldt påfaldende tæt på årets første forårsdag! Så selvfølgelig var det oplagt at starte cykle-på-job-sæsonen (og hjem igen)... Det er jo så helt igennem oprursagtigt at cykle! Man får alt efter dagsform, vejr og vind (for vind sorterer tydeligvis ikke under begrebet vejr - siden "man" har konstrueret "vejr OG vind")  40-50 minutters daglig cardio, man får frisk luft OG man får pisse ondt i røven og løbenæse! Men erfaringer fra tidligere, så ved jeg nu, at uanset hvordan smerterne måtte udvikle sig, så er det IKKE en byld, der er på fremmarch!
Det der med forårsdag... Altså så vidt jeg ved, så er forår mildt vejr, eller mildERE - godtnok med små hidsige internezzoer af slagregn og hagl, men alligevel...
Virkeligheden - udenfor papiret, er helt anderledes!
Det gode ved at cykle, i bidende frost og ditto let til moderat brise, altså vi snakker en bidende frostkold, men let til moderat brise! - er at ens røv på et tidspunkt, efter ca. 6-7 minutter, er blevet så kold, at man næsten ikke kan mærke den allerede er øm - selvom jeg  kun har cyklet til og fra arbejde i TO dage...
Jeg er imponeret - på den der dårlige måde, som jeg også er imponeret over hvordan Nykredit og Totalkredit mener de kan tillade sig, at gang-rape almindelige boligejere i røven med deres pengeliderlighed! - over hvordan man kan fryse på ekstremiteterne i en sådan grad, at man kan fornemme hvordan koldbranden ligger lige i subcutis og lurer, mens man samtidig sveder så meget på torsoen, at svedperlerne, der overlever vejen mod de dybfrosne balder fryser til små perler af is!
Nogen har is i maven, jeg har så sved-is i røven... Men det er en ret signifikant karikatur af mit liv generelt. Ikke at det er decideret dårligt, at have is i røven, men der må også være en øvre grænse for HVOR kold man kan være i røven...
Heldigvis ser jeg brandgodt ud iført strikhue UNDER flamongohatten og Buff "universal" halsedisse trukket op over næsen!
Hvis jeg ikke ligner en (cykel)ninja i dét antræk, så ved jeg sgu ikke hvad! Eller så er det i hvertfald totalt på grund af cykelhjelmen, strikhuen og sved-istapperne i røven!

Nu tilhører jeg så en race, der ikke lugter af sved! Østasiatere - altså sådan nogle som mig, har noget i generne der gør, at "vi" ikke lugter af sved, selvom "vi" sveder. Måske er manglende svedlugt prisen for vores manglende tolerance overfor alkohol. Man kan ikke få det hele jo...

Nu er der gået fire timer efter jeg er kommet hjem, og ørerne næsten tøet op. De er endnu ikke nået til "koge-stadiet", som ører typisk gør, efter en nedkøling af de dimensioner, de har været udsat for, på trods af moderigtig strikhue og det hele, men det er kun et spørgsmål om tid, kan jeg mærke på det hele!
Balderne kan jeg endnu ikke mærke, så jeg er ikke helt klar over hvordan det står til i netop dét departement, men mine lår, knæ og skinneben er stadig kolde som is - også selvom chihuahuaen ligger på lårene (og ryster - det er en chihuahua-ting). Med lidt held og et par gode lodne natbukser, så har jeg måske fået varmen i morgen, efter en god nats søvn under to dyner og flankeret af to chihuahuaer! (Ja, endnu en indikator på hvordan mit liv er - og det er (desværre) ikke engang karikeret)

Det gode ved at holde en kropstemperatur der ligger under rumtemperaturen, virker alt man rører ved varmt - også toiletbrættet. Det er lidt som om der er varme i toiletbrættet, når man kommer ind og skal på tronen, efter en cykletur med en chill faktor på omkring 3000 - og det er lidt lækkert med imaginær varme i toiletbrættet, så længe man er på sit eget toilet, og så længe man er helt sikker på, at der IKKE har været nogen derinde lige før mig. Ellers er et varmt toiletbræt noget af det mest frastødende jeg kan komme i tanke om - på nær en masse andre ting, som jeg vil forskåne jer for nu. (Svømmehaller, andre folks udåndingsluft, andre folk generelt og og og...)

Men cykle-sæsonen er startet - for mit vedkommende, for nu er det fandme forår! (på papiret)... Og jeg er kold i røven!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar