mandag den 8. februar 2016

Copenhagen dream box

Når man, som jeg, er typen der godt kan lide at have styr på tingene, så må man være i god tid!
Det var jeg også med de flybilletter, jeg bookede en aften for nogle uger siden.
Jeg skulle flyve til København fredag aftenog hjem igen søndag aften på de billige afgange. Ja!
Booker, betaler og bekræftelsen siger: afgang AAL fredag 5. feb kl 6:20 ankomst CPH fredag 5. feb kl 7:05.
AFGANG KLOKKEN SEKS-TYVE?!?! Hvordan fanden det kunne ske jeg havde fumlet SÅ meget i min booking, det ved jeg ikke! Men jeg ved at jeg fik panik-trykket på en masse, og tilsyneladende også noget annuller booking og sikkert også en masse andet.
Men da jeg så kontrollerer netbanken, så kan jeg se der stadig er reserveret penge til Norwegian. Derfor ringer jeg selvfølgelig til Norwegian, og med skinger panisk stemme får jeg den norsk/svenske/finske servicemedarbejder spurgt om jeg har annulleret min booking, og om man kan det, og om hun kan hjælpe mig med at få flyttet min booking til den anden afgang, og om hun ved hvorfor det skete, og om hun ikke synes det var mærkeligt, og om hun i det hele taget forstår hvad jeg siger... Hun svarer på skingert norsk/svensk/dansk-isch, at jeg ingen bookinger har hos Norwegian. Jeg tror hun havde en skinger stemme habituelt, da hun ikke virkede det mindste panisk.
Jeg fortsatte, med panisk skinger stemme, med at udspøre hende omkring pengene, der var reserveret?!?! Hun svarede, tålmodigt skingert, at de ville blive frigivet til min konto igen om 3-4 måneder... Og således fik jeg en (ufrivillig) opsparing hos Norwegian...
Pengene er så blevet frigivet igen, så servicemedarbejderen har tydeligvis ikke haft styr på formalia, da det umuligt kan være mig, der har misforstået noget!

Dagen oprandt hvor jeg skulle afsted, og med logistik og koordinering af aflevering af hunde, tid til en eventuel punktering på vejen og kalkulering med risikoen for en dårlig parkeringsplads i lufthavnen, viste det sig, at jeg selvfølgelig var i vildt god tid!
Prøvede endda at trække tiden ud i security, ved at få dimsen til at bippe, for at se om jeg kunne tiltuske mig en (grundig) kropsvisitering, men selvom jeg stod og gjorde mig til, så blev jeg henvist til en form for scanner, så "man" slet ikke skulle foretage sig noget som helst! HVOR SKUFFENDE!
Sidder og venter og venter (u)tålmodigt, og irriteres over en højttalende i sit headset til mobilen småkvabset lyshåret mand, som formåede både at have halvlangt hår OG være halvakaldet.
Er ved at dø af kedsomhed, og da der er 30 sekunder til gaten åbner, så VIL min krop på toilettet! Efter at have siddet og ventet i noget der føles som 15 timer, hvor der har været rigelig tid til adskillige toiletbesøg, beslutter min krop at det skal være NU - 30 sekunder før boarding...
Og den giver sig god tid! Det gør den! Den var helt uvidende om at vi havde travlt, men det gik op for den, da vi nærmede os gaten, og så alle var på vej ud mod flyveren!
Har altid undret mig over hvorfor man informerer passagererne om redningsvestene, når det er vinter.
Hvem fanden kan - eller rettere VIL overleve mødet med vand der er så koldt, at det mest af alt minder om en frozen magarita?
Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at prøve at rutche ned af den der oppustelige escape-rampe - rejser aldrig i stiletter af samme årsag.

Vel ankommet i lufthavnen "på den anden side" bliver jeg modtaget uden hverken flag eller skilt...
Skal lige hælde nogle zoner på mit rejsekort, og beder velkomstkomitéen om at holde min dametaske, mens jeg fodrer rejsekortet.
Tjekker ind, sætter mig i metroen og går fuldstændig i panik, fordi jeg (ikke) havde glemt dametasken - som velkomstkomitéen stadig holder, hvilket jeg selvfølgelig havde glemt ALT om. Kan ikke engang huske, at jeg gav tasken til velkomstkomitéen!
Nu alt er i skønneste orden, kan jeg koncentrere mig om ham den småkvabsede halvskallede med halvtlabgt fedtet hår. Jeg synes nemlig jeg kender ham eller kender én der ligner ham eller burde kende ham eller i hvertfald har set han før. Det var Rune Klan... som så var den eneste næsten-kendis jeg så i denne omgang, så på det område var standarden umådelig lav!

Til gengæld var standarden på resten af turen pænt høj, og det kan faktisk godt lade sig gøre at overleve en weekend i København uden Master card... - og så snakker vi ikke mere om dét!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar