fredag den 8. januar 2016

But I am an ADULT...

Der er situationer jeg virkelig føler mig som et lille barn - også situationer der ikke engang har noget med min mor at gøre...

MEN der er også situationer jeg virkelig føler mig ægte voksen! Altså vi snakker voksen voksen! Voksen som i ligesom ens forældre. Ja! Vi er oppe på dét level af voksen!

Første gang jeg følte mig ægte voksen, var da den ældste datter skulle starte i børnehave. I børnehaven er der nemlig noget der hedder forældremøder, og når man går til forældremøder, så er man altså voksen!
For at markere denne indtræden i voksensegmentet, valgte jeg, som de fleste fornuftige voksne, at købe en voksentaske! Sådan en rigtig håndtaske i ægte læder!
Det varede dog ikke længe før voksentasken blev lagt i skabet. Ikke fordi jeg ikke var klar til voksen, men jeg var nok ikke klar til SÅ voksen alligevel...

I dag har jeg muligvis peaket på voksenbarometetet.
Jeg følte mig i hvertfald ekstremt voksen (på voksen voksen forældre-måden) da jeg i dag sad og fik styr på forskudsopgørelsen for 2016. I KNOOOW!!!
Ringede endda til banken, for at få de præcise renteudgifter pr år på mit realkredit og boliglån (som om man ikke er voksen, når man har dén slags lån...) - og fik rettet det hele til, så jeg ikke riskkerer et skattesmæk!
Jojo, det er fandme voksent at få styr på forskudsopgørelsen, men det der manifesterer voksen, så det virkelig kan mærkes, er den tilfredsstillende følelse man har, når det er ordnet, og der er styr på det!
Jeg fik en snert af voksen-suset sidste år, da jeg helt selv, og efter eget initiativ, indberettede håndværkerfradrag! Det var selvfølgelig lidt bøvlet at skulle huske på om det nu VAR en håndværker, eller om det var en krydder man spiste den og den morgen, eller om man et svagt øjeblik gik direkte til kagen... :indsæt hoplanåls-onkelhumor-smiley:
Som om forskudsopgørelsen ikke var rigeligt med voksen, så trumfede jeg lige, ved at få styr på hvem der skal begunstiges, hvis jeg skulle risikere at blive taget af dage "før tid"... Er dog ikke helt sikker på at marsvinet bliver ældre end jeg, men så må jeg rette til senere... 

Alligevel er jeg ikke mere voksen, end at jeg midt i forskudsopgørelser og pensions-stuff, spiser pop corn til aftensmad... Sådan får man ligevægt og harmoni mellem voksen og ikke voksen!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar