lørdag den 24. oktober 2015

Jeg er så glad for min cykel

Man kommer hurtigt langt omkring, og det' fordi på en cykel, der går det let som ingenting...










Eller i hvertfald næsten!


For et par måneder siden købte jeg nye cykler til pigerne og mig selv. Formålet var at få noget motion, skåne humørbussen og dermed min benzinøkonomi OG ikke mindst miljøet ved at cykle til og fra arbejde. Privatøkonomien klager heller ikke, da en rygsæk sætter en helt naturlig grænse for hvor meget man kan shoppe!
De der småture sviner, slider og koster jo sygt meget,

Alt skulle nu synes at være i SKØNNESTE orden, men når man ikke har siddet på en cykel regelmæssigt i jeg ved ikke hvor mange år - muligvis snakker vi 8-9 år, men det kan ikke siges med sikkerhed, så er der visse departementer på éns 40snart41-årige krop, der ikke er helt fit for fight, eller i hvertfald fit for cykling...

Som udgangspunkt var jeg i riiimelig form - troede jeg... Men det kommer til stadighed bag på mig, og også lidt foran, HVOR mange liter sved der rent faktisk er indkapslet i min krop, som vil ud!
For dælen jeg sveder når jeg cykler! Sveden fosser ud af min krop, som vand ville fosse ned i lejligheden på 3. hvis der var seriøs vandskade i den på 4. Tænker det kun er et spørgsmål om tid, før skimmelsvampen og det dårlige indeklima bliver en realitet...

Ikke nok med dét, så har jeg, indledningsvist, i min karriere som cyklist, også haft ualmindeligt ondt i røven - for at sige det som det er!
Efter nogle dage hvor jeg har cyklet til og fra arbejde, begyndte bagen at klage sig. Vi snakker, jeg skulle decideret tage mig sammen, for at placere bagen på cykelsadlen - og virkelig fokusere på HVOR mange penge jeg sparede og HVOR smækker min 40snart41-årige krop ville blive, ved at være tapper på cyklen!
MEN det var som om det ikke blev bedre, men nærmere værre, og jeg skal da være den første til at indrømme, at jeg en sen en aften i brusebadet undersøgte mig "dér", da jeg var OVERBEVIST om at jeg mindst havde fået en byld på røven på størrelse med en mango!
Det havde jeg ikke, men jeg kunne så mærke at smerterne kom fra selve siddeknoglen. På en måde var det lidt en trøst... Men mest på en måde, og med streg under lidt!

Nu er røven blevet hærdet - eller hvad man nu siger, men jeg sveder stadig som en hvalros ville svede, hvis den sad i en svedekasse i i en sauna i solen i et sygt varmt land!
Har spekuleret på, om sveden - til vinter, ville kunne fryse til is, så jeg nærmest blev glaseret?
Jeg skal naturligvis dele dén erfaring med jer som de første!

Men altså! Det er skønt at cykle. Udover at jeg ser brandgodt ud med cykelhjelm og meget skrigende gul cykeljakke - der står UTROLIGT godt til min pink med et (in)diskret touch af lilla ansigtskulør - så gør den friske luft unægteligt et og andet (godt vel at mærke) ved den mentale tilstand. Og man får altså ikke faste balder af at køre bil...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar