torsdag den 23. oktober 2014

Nød lærer nøgen kvinde...

Jaja I små banditter! I troede nok det her indlæg skulle handle om noget med nøgen! Men det kommer det ikke til. Nødder så? Mjaaah, på en måde... Eller i hvertfald PEBERnødder!

Sagen er den, at når man er på et stramt budget, så må man være kreativ.
Min yngste datter er blevet 6 år i dag, og når man har fødselsdag, så skal man dele noget ud til sine klassekammerater. Eller det finder mange børn glæde ved at praktisere, hvilket jo er dejligt, da man netop der trods alt formår at finde en følelse af at give noget - eller dele noget med andre. En egenskab der, så vidt jeg kan fornemme, er ved at gå af mode.

Eftersom en dreng i klassen også havde fødselsdag OG allerede havde planlagt (og ikke mindst offentliggjort) at han delte flødeboller ud, så måtte vi finde på noget andet. Jeg er ellers svært glad for flødebolle-kortet... MEN HVAD skulle Karla SÅ dele ud?!?! Ja, i "min tid" - dengang JEG var barn (og dét er immervæk både mange flødeboller siden og mange år siden) - der delte vi enten flødeboller eller æbler!!! ud... -de der havde fødselsdag i sommerhalvåret, delte så vidt jeg husker, is ud. Om det er noget jeg har drømt, det ved jeg ikke. Men flødeboller og æbler er helt sikker!

Nu om stunder kan noget tyde på at æblet har mistet sin status som uddelingsgenstand, og hvad finder man SÅ på??? - når budgettet ikke tillader de store udskejelser, OG fødselsdagsbarnets mor også er af den holdning, at uddelingsceremonien og fortæring af det uddelte ikke nødvendigvis skal vare flere timer, så må man tænke kreativt.
Som udgangspunkt er jeg ikke pro slik i skolen. (Og flødeboller er ikke ægte slik, eller de har i hvertfald fået dispensation)
Vi blev enige om at verdens bedste idé at dele ud, var pebernødder og brunkager! :thumbs up:
Og for fødselsaren ikke bare skulle lade to poser (indkøbt i Netto til 10,- pr pose), gå på tur mellem klassekammeraterne, så fik jeg den geniale eller "geniale" (skulle det vise sig) idé at lave små poser med gavebånd omkring.
Når jeg så skriver poser, så ved vi jo alle at jeg mener vita wrap, for det var lige det jeg havde... 20 gange skulle jeg drapere pebernødder og brunkager i vitawrap og 20 gange skulle jeg sidde og fedte med gavebånd, der jo (selvfølgelig) både skulle have sløjfe OG krøller... De er ikke 20 i klassen, men så kunne de voksne også få en "fin" pose.

Det tog en time af mit liv! - at sidde og pakke underlødigt bagværk ind i vitawrap! Men fødselaren var glad, og så var det ikke så slemt endda.
Belønnede mig selv med en sildemad til natmad!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar