tirsdag den 28. oktober 2014

Har du haft en god dag?

Jeg kender en kvinde, hvis formål med dagen er at få den overstået så hurtigt som muligt og helst uden uforudsete indslag af større kaliber. Og aller helst uden at skulle betræde andre dele af huset end bryggers, køkken og soveværelse.

Ikke at det rager mig, for jeg er sådan set ligeglad med hendes dag.

Derimod er jeg ikke ligeglad med min egen dag, og jeg er på ingen måde interesseret i at få den overstået så hurtigt som muligt. Jeg vil have det hele med! Også det der ikke er planlagt!

Jeg forsøger for såvidt muligt at beslutte hver morgen at jeg skal og vil have en god dag. Nogle gange sker der så det forfærdelige, at dagen kan gå hen at blive mindre god, og så bliver jeg selvfølgelig skide sur og umedgørlig! Men som regel forsøger jeg at få noget uforudset vendt til en positiv ting, også selvom det ikke altid er decideret positivt i situationen. Har for eksempel utroligt svært ved at finde den positive mine, når jeg kommer hjem til et inferno af affald spredt ud over køkken og stue foranstaltet af to ildsjæle indenfor affaldsfepartementet CHIHUAHUAERNE!
Men det kan give eventuelle potentielle indbrudstyve indtryk af at der allerede HAR været indbrud, og at der ikke er mere at komme efter?!?!

Måske skulle jeg selv sprede affald ud over det hele, når jeg skal ud og rejse? Måske er det en endnu bedre indbrudsprofylakse end alarmer og nabohjælp?

Jeg havde planlagt min dag i detaljer i går! Eller en slags... Eller jeg havde i hvertfald taget en kylling ud af fryseren i forgårs med henblik på at kokkerere den i går.
Det kunne desværre ikke lige lade sig gøre, da fjerkræet omend var mere frossen i går ved madlavningstid end da jeg tog den ud af fryseren! Derfor blev i går til rugbrødsdag! Og jeg havde endda overvejet at åbne en dåse makrel i tomat OG spejle et æg... (Hvorfor hedder det egentlig at spejle et æg? Og hedder det overhovedet det? Det har jo intet med spejl at gøre) Indtil min ældste datter inviterede sin klasseveninde hjem til aftensmad...



- sammen med dennes familie bestående af to voksne og en lillesøster...
Aldrig har man set nogen både nå at handle OG tilberede en slags ret på så kort tid! Og for dælan det var hyggeligt! Jeg elsker den spontanitet der heldigvis stadig eksisterer blandt travle kalendere og stringent langtidsplanlægning!

En god dag i går, en god dag i dag og gid dagen i morgen bliver mindst ligeså god som min røv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar