onsdag den 23. juli 2014

Rapport fra campingdanmark


Jeg sidder helt alene og hører muzak. Eller så alene man kan, når man har indlogeret sig på en campingplads.
Men så sidder jeg i mit eget vidunderlige selskab omgivet af turister og fastliggere.
Fastliggere er den art af campister der vælger at blive permanent på samme campingplads med deres campingvogn. Nærmest i stedet for at have et sommerhus.

At være fastligger er ikke for sjov, kan jeg godt meddele. Alle der elsker udstyr, bør overveje at starte en karriere som fastligger på en campingplads.
Man mener det fandme seriøst, når der i forteltet til campingvognen er møbleret med massive egetreæmøbler, stigereoler og gardiner der matcher til lampeskærmene. Har endda bemærket, at man foran forteltet ofte har arrangeret små stilleben af havenisser, sammenplantninger (der tydeligvist er konstrueret efter inspiration fra dem man kan se i Tivoli. Dem i Tivoli er bare ikke nær så store...)

I nat var jeg oppe for at besøge toiletbygningen (ja, jeg har nået en alder, hvor jeg desværre ikke længere formår at sove igennem), og ganskevist har vi lyse sommernætter i Danmark, og især heroppe nordpå, hvor jeg befinder mig. Men det der i nat gjorde sommernatten ekstra lys, var den supernova af soldrevet belysning, der tilsyneladende er obligatorisk for alle campister med bare en lille smule respekt for sig selv... Mente bare ikke jeg læste noget i infofolderen om solcelledrevet belysning, men det står nok i et omfattende bilag for sig selv.

Til gengæld kan jeg INTET finde vedrørende CROCS! I hvertfald ingen forbud mod denne lidet flatterende fodbeklædning, og heldigvis for det, for så ville størstedelen af campingdanmark stå til som minimum anholdelse og bøder og klip i modekørekortet...
Men har man en campingvogn med havenisser og egetræsmøbler, så skal man sgu heller ikke være for fin til at gå i CROCS!

En campingvogn er ikke en campingvogn som jeg husker den, eller jo på en måde, men jeg mindes ikke man også havde små separate telte ved siden af campingvognen, og her mener jeg ikke et iglotelt til overnattende gæster, men en to meter høj anordning til diverse... Under kategorien diverse sorterer for eksempel en eldrevet (muligvis solcelledrevet) græsslåmaskine i miniatureudgave, sådan "man" kan holde græsset, der omkranser campingfæstningen, trimmet som en strippers bundgarn...

En ligeså vigtig accessorie, som crocs og solcelledrevet belysning, er Slotsøl på dåse! Gerne før kl 9 og gerne før solen står så højt, at den solcelledrevet belysning er gået ud. Slotsøllene flyder i linde strømme, og man priser sig lykkelig over at der ikke er langt til toiletbygningen, hvor man nødvemdigvis skal have et helt afslappet forhold til at foretage sig de nødvendigheder et sådan etablissement er konstrueret til... -men efter 8-9 slotsøl inden klokken er 11.30 er man afslappet med det meste, også hvad børnene foretager sig.

Det er man også nødt til at være, for hvis man har en illusion om at camping er den perfekte familieferie, så må man tro om, især hvis man havde forestillet sig at man skulle lave ting med sine børn. Eller man kan sagtens lave ting med sine børn, hvis man kan finde dem...
Børnene ser man faktisk kun når de har slåeg sig, er sultne, tørstige eller vil have penge til at købe livsvigtige sager i den lille butik. - ikke at det er dårligt som sådan... Ingen børn og masser af øl!

Jeg kan godt lide at campere, og det er ikke kun fordi der er masser af (Slots)øl og ingen børn, men fordi det er chill. Alting går lidt langsommere, og tingene bliver taget som de kommer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar