mandag den 13. juni 2011

Pinsen kort fortalt...

Uhhh ha som det har været en dejlig pinse! Min pinse startede jo allerede i torsdags, fordi det var der jeg påbegyndte MINE 5!!! fridage! Wuuu Huuu!!!

Og findes der noget bedre at starte 5!!! fridage med et hurtigt undervognseftersyn hos lægen? Det tror jeg da ikke lige... "Heldigvis" blev lige netop "det" udskudt af nogle helt naturlige årsager... Hvilket i øvrigt forklarer endnu engang, hvorfor jeg IGEN ville skilles... Nå, men nu havde jeg jo fået denne her tid, og til spilde skulle den da ikke gå, så i stedet blev jeg rykket, trykket og flået på plads i alle led centreret til columnarelaterede områder... Med knæk og bræk og en ubeskrivelig lettelse! -Altså BAGEFTER vel at mærke! UNDER, og dét i ordet bogstaveligste forstand, er det IKKE på nogen måde en nydelse. Men hvem vil ikke gå bare lidt i panik, hvis ens læge på 240 kg og med stort fuldskæg beordrer én til at lægge sig på briksen, for "lige at bliver trykker på plads", og det jo EFTER han har knækket nakken/halsen på plads i bevægelser der minder om strangulering OG benlås i ét!

Jeg var simpelthen nødt til at trøstekøbe et par nye løbesko. Jeg er jo blevet en meget passioneret løber! Eller en meget passioneret "løber"...
Og jeg kom glad og forventningsfuld hjem med VERDENS GRIMMESTE løbesko!!! Men novra (et meget overset ord i øvrigt) hvor er det gode! Hvorfor er det så lige at god og grim så tit og ofte hænger sammen??? I hvertfald hvad løbesko og byture for den sags skyld angår.

Om det var min "fornyelse" af knæk og bræk i kroppen, eller om det var de nye meget grimme løbesko der var skyld i at jeg "løb" min rute på flere minutter mindre end jeg har gjort hidtil, det vides ikke. Men én ting er helt 100! Turen i dag var en sand katastrofe!

Jeg havde planlagt den helt store rute, og havde ladet op på sofaen til den den ganske dag! Men da jeg langt om længe fik de grimme løbesko på, så var benene tunge som bly og mine lunger opførte sig som om jeg havde røget 60 smøger (hvilket i teorien ville give mig mulighed for at snave med Maia, da hun synes det er for ulækkert jeg ikke ryger, og derfor ikke vil snave med mig...). Det forbedrede på ingen måde, den i forvejen elendige tilstand, at jeg ca. 1,5 km fra mit hjem (selvfølgelig) skulle skide! ORRRRK! Distancen blev dog øget lidt, men ikke nok efter hvad jeg havde planlagt på grund af "det", og det eneste gode ved denne dags løbetur, var at jeg blev heppet på af "dem fra hjørnet af Kærvej og Vissevej", lidt som jeg forestiller mig det vil være, når man løber maraton, og med "man" menes bestemt IKKE mig, dersom distancen jeg løber pt. kun svarer til lidt over det kvarte af en kvart marathon...

I lørdags var jeg med "dem" og Klammerten på et der Egholm. Øen der ligger ca. 5 minutters "seljads" fra Ålleren. Emma ville hjemmefra gerne have pakket en taske med sager, så hun ikke kom til at kede sig på færgen... -det nåede hun så slet ikke at komme til, da vi havde alt for travlt med at kigge i den toldfri butik... :smiley der himler og ser meget sarkastisk ud:

Neeeej den ø er altså ikke blevet mindre ulækker, siden jeg var der for 7 år siden! Altså det kan godt være det er fint med natur und alles, men hvor er øen dog ubeskriveligt ulækker! Og ubeskriveligt mener jeg i ordets bogstaveligste forstand, for jeg kan ikke sætte fingre på præcist hvad det er jeg finder så frastødende ved den ø. Men den virker bare så slidt og beskidt. Og så er jeg nok bare ikke sådan et rigtigt naturmenneske der elsker at gå i bare tæer! Jeg tror faktisk hellere jeg ville rulles i (rene!!!) glasskår, end betræde Egholm i bare tæer nogen som helst steder. Derfor var jeg også på panikkens rand, da "de" gjorde antræk til at betræde toiletterne i bare tæer!!! TOILETTERNE!!! Hvis det skete, ville jeg være nødt til at save deres fødder af efterfølgende, for der findes ikke sæbe nok i hele denne verden til at rengøre de fødder i efterfølgende! -Men så kunne de købe sko (til dem selv) i Build a Bear, så det ville ikke være en helt håbløs situation...

Men det var en hyggelig tur. Ikke mindst fordi turen var arrangeret i fællesskab med Emmas klasse og tilhørende forældre og søskende. Jeg var (selvfølgelig) den ENESTE der også kom anstigende med en slags hund... -men den ville bare så gerne med!

Den gode dag blev afsluttet med at dejligt langt bad! Eller jeg tror ikke Karla var helt enig i det postulat! Med mindre "at skrige og sparke og slå sin mor i raseri, bare fordi man falder i søvn på sofaen og bliver vækket og tvunget i bad, fordi man har meget (svanemærket, men dog indeholdende nanopartikler) solcreme på" sorterer under den følelse man besidder når man tager et dejligt bad... Men mellem os sagt, så tror jeg lussingerne og sparkene diskret var en indikation på at det IKKE var dejligt med et bad! Og den mere modne tilgang, der ville indeholde forståelse for at huden ville bliver meget irriteret, besad hun ikke lige på dét tidspunkt. Det var i hvertfald OVERHOVEDET IKKE!!! fordi hun havde leget i bare tæer på Egholm, jeg insisterede på hun skulle i bad (og skures i Rodalon)...

Langt om længe blev der ro, og Emma og jeg kunne spise popcorn i fred og ro og se rulleteksterne til en tegnefilm vi ikke nåede at se på Disney kanalen...

Den aften nåede jeg at komme i seng OG falde i søvn FØR kl. 23!

Og nu sidder jeg her efter at have været til en fantastisk fødselsdag! Jeg har nået at slappe af i pinsen også, og det foregik i dag på sofaen! Jeg tror faktisk stadig der ét eller andet sted på min krop kan spottes et svagt aftryk af det mønster ulden på vores sofa har... Og det er PÆNT!

I morgen skal jeg jo selvfølgelig bruge det meste af dagen på at ærgre mig over at mine 5!!! fridage lakker mod enden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar