søndag den 8. maj 2011

Ugen der gik, eller gak...

Denne uge har været helt særlig, fordi jeg simpelthen har været udsat for så utroligt mange ting!

Mandag startede jeg dagen på mit arbejde, af grunde vi IKKE skal komme nærmere ind på, med at råbe ud i åbent rum, at det her ikke var andet end et beskyttet værksted for gamle præ-demente sygeplejersker... Måske ikke den smarteste handling fra én der få dage senere vælger at møde op på selv samme arbejde iført tatoveringer fra fingerspids til øreflip i en fyringstid... Men ikke desto mindre... Det gode ved den dag var, at jeg er SIKKER på jeg har fået lov til at bestemme hvad min gravide kollegas baby skal hedde. Der er dog indtruffet et mindre problem... Jeg er netop kommet i tanke om et endnu finere navn, så det må jeg se om jeg kan få solgt på mandag. Men Rosalina er da et utroligt smukt navn ikke sandt?...

Dagen efter havde jeg en fræk date med en lækker sild, der hedder AFSPADSERING! -måske ét at de pæneste ord i hele verden, og én af de bedste måder at fordrive tiden på. Ja, jeg overvejer at etablere mig en sideløbende karriere som professionel afspadserer.

Onsdag havde jeg min sædvanelige onsdagsdate med dronningen af Kærby på det sædvanelige sted. Og denne onsdag var i særdeleshed god, for oven i købet var der bøf-sandwich med ond ond sovs i ondt selskab af Bitten og Doktor Mormor. Jeg tror stadig jeg sveder en lille smule sovs endnu her 3 dage senere. Jeg havde endda KUN spist frugt og grønsager hele dagen på arbejdet, for at kunne retfærdiggøre dette inferno af en uhellig alliance mellem en stor hakkebøf og utroligt mange liter sovs! -altså to ubetydelige stykker kage tæller ikke med i regnskabet, for jeg spiste dem, mens jeg stod op.

Det meste af onsdagen og torsdag gik selvfølgelig med at sende meget vigtige nedtællings sms'er til tatovør-ninja-dinoen. -Bare for hun ikke skulle glemme mig!

Det gjorde hun heldigvis ikke, og på trods at feber-delirium og måske kommende skørbug fik hun endnu engang de smukkeste blomster til at springe ud på min underarm. Helt diskret...
Jeg VED bare jeg snart bliver kontaktet af Lene Bjerre, som vil give mig fordelagtige rabatter på bløde pynteting i farven "knækket hvid" og "brugs"kunst i oxyderet sølv.

Resten af den aften kan man så læse om andet steds på denne blog. Og jeg gider ikke engang komme så meget som en millimeter ind på, HVAD der skete senere, da fortrængelses-processen i øjeblikket kører på sit højeste, hjulpet godt p vej af uanstændig store mængder mineralvand med blid brus rekvireret i Dagli' Brugsen i Visse.

Synes forresten det er sært, at stavekontrollen IKKE anerkender ordet "blog", netop i dette forum...

Fredag var der løssluppen stemning i trædemøllen. Og vi udøvede mirakler med laserstråler og meget uklædelige briller. Jeg fik fornemt besøg af portvinshungrende, stadig højfebril, kleptomanisk dino-dressør. Og hun var helt usynlig. Men det er nu ikke noget nyt, og det overraskede ingen. MEN det var altså hyggeligt. Og jeg er sikker på den lille glimmer hårklemme, udformet som en sommerfugl holdt i grønmetalliske og pink changerende farver, stadig sidder og pynter i hendes hår!
Damen der senere slog en højlydt prut i elevatoren, havde tydeligvis ALDRIG set en byld på en pegefinger udformet som en dinosaurus...

Lørdag tilbragte jeg med Sanne og Emma. Vi spiste medbragte madpakker og crashede de lokale alkoholikers formiddags-øl-brandert... Vi valgte at beskue den fine legeplads i stedet, og indtog en bænk, mens Emma gav den gas på de fine motorisk udfordrende aktiviteter...
Derefter inviterede vi os selv med hjem i Sanne og Stigs kolonihave, og jeg bød mig selv på en lille bitte øl. Emma og Klammerten (ja, den var også med...) tog på opdagelse i kolonihavens små hemmelige krinkelkroge. Og inden vi tog hjem, aflagde vi den nybagte fuglemor et visit, mens hun lå på reden med sine små børn under sig. Vi var MEGET stille!
Hjemme igen skete der det, at jeg desværre gik omkuld på sofaen. I tre timer...

Søndagen får sit helt eget indlæg... -og det bliver ikke kedeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar