tirsdag den 14. december 2010

På besøg i 90'erne

I dag har jeg været på besøg i 90'erne. Og det var slet ikke så grimt, som jeg husker det.

Det startede med at jeg skulle nå alt muligt i dag, og skulle derfor igang straks børnene var afleveret på hver deres dagstidsdomæner.

Jeg nåede så ikke lige at vaske bilen og gøre den ren, som jeg havde planlagt. Jeg nåede heller ikke lige at komme ud og se på juletræ i Kærby. Jeg nåede overhovedet ikke at spise morgenmad på Ib.
Jeg glemte (næsten) at aflevere den tremmeseng, jeg skulle aflevere og jeg glemte faktisk helt og holdent hvor jeg parkerede bilen, og kunne derfor ikke sætte P-skiven. Ikke at jeg kunne huske om P-skive overhovedet var påbudt...

Men jeg nåede en 3 timers morfar på sofaen liggende i ske med den lille brune ildelugtende chihuahua, der går under aliaset Kalmmerten! OG DET VAR SLET IKKE MENINGEN!!!

Det var timerne mellem kl. 8 og kl. 11 det hele gik galt! De timer jeg var gået i én med sofaen, puderne og tæppet, var i virkeligheden de timer jeg burde have brugt på at få effektueret, bare NOGLE af ovenstående opgaver...

Da jeg langt om længe fik gang i kadaveret, var forruden på bilen helt iset til. Utroligt hvor godt fast et så latterligt tyndt lag is kan sidde fast. Man skulle tro det var limet på med epoxylim...

Nå, første destination var P-huset på hospitalet. A6 nærmere betegnet. Grå Volvo S40. Tremmesengen skulle ekspederes. Og jeg aner ikke hvordan det kunne gå til, at jeg formåede at glemme det, og først komme i tanke om det, da jeg holdt i krydset på Andebergvej, Dannebrogsgade, Kong Christians Allé... Jeg gad ikke vende bilen, så jeg fik mig en skøn tur i Hasseris, omkring Zoo og fik også set væddeløbsbanen...

Tremmesengen blev afleveret, og jeg kunne atter køre mod Vestbyen. i min jagt på en gratis P-plads, kørte jeg rundt i 10 minutter og var samme sted flere gange. Jeg fandt mig en rigtig god plads.

Kunne lige snuppe en kop kaffe på Ib, som jeg betalte med det samme, da jeg er begyndt at få en kedelig tendens til, uforsætligt, at smutte fra regningen, da min tidsplan var skudt i smadder. Midt i kaffen, som jeg nød i godt selskab af Rusty aka Ildprinsessen aka Napalm-skydeskiven -gik det op for mig at jeg havde glemt at stille P-skiven! Arrrgh!!! PANIK!!! Jeg sprang op og kunne ikke huske hvor jeg kastede bilen fra mig. Lettere forvirret stormer jeg afsted med 4 meter strikket halstørklæde blafrende efter mig. Farer ned af Valdemarsgade, og kan ikke lige umiddelbart få øje på bilen... Og da jeg når ned i den ende af Valdemarsgade, hvor der ikke er tidsbegrænsning på parkering, så satser jeg på, at det var der jeg parkerede automobilet...

Nå, kaffen kastes i halsen, og jeg begiver mig afsted mod 90'erne.

Det var en skøn tidslomme fyldt af kranier, karrygule fløjlsbukser, Robert Smith og en heftig diskussion om piercinger i de nedre regioner... Intet havde ændret sig som sådan, bortset fra at det var blevet knap så grimt.
For i 90'erne forefandtes faktisk en scrapbog fra de ÆGTE 90'ere. Og dét var i sandhed et grimt syn. Hovederne var noget rundere og håret meget mere (permanent)krøllet. Det var ikke pænt med (permanent)krøller i de ægte 90'ere, og det blev bestemt ikke pænere i nutids 90'erne...
Permanentkrøller er bare ikke pænt uanset hvilken tidsalder vi må befinde os i. Faktum!

I nutids 90'erne er man vist også lidt mindre sur, end man var i de ægte 90'erne. Og på en måde tiltaler det mig. Men attituden er intakt. Også selvom den faste besætning i nutids 90'erne har lagt den fra sig. Men statisterne i nutids 90'erne tror at man skal have en bestemt attitude, for at kunne begå sig mellem den faste besætning. Og det synes jeg egentlig er tåbeligt. Og netop fordi man er en del af den faste besætning, så kan man vel stadig godt rådgive om produktet, selvom man er ved at dø af anafylaktisk chock, for det forpligter at være en del af en fast besætning. Og det er uanset hvilken besætning man er en del af, og hvor man måtte befinde sig. Også selvom det er udenfor åbningstid...

Men det var en fantastisk tidsrejse. Forplejningen var god og besætningen uovertruffen!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar