onsdag den 3. november 2010

Var der nogen der så det? -Gu var der så!

Forleden dag faldt jeg på vej op af trappen. Altså på vej op af trappen fra kælderen på HOSPITALET! I myldretiden! Jeg FALDT!!! Og jeg slog mig af H til!

Men hvorfor var min første indskydelse efter faldet, som jeg i øvrigt, med en ægte ninjas hastighed, lynhurtigt kom på benene efter, at kigge mig omkring for at se om der var nogen der så det? Og selvfølgelig var der nogen der så det. ALLE så det! Klokken var lidt over tre, og ALLE havde jo lige fået fri og ALLE var på vej op af trappen fra kælderen mod friheden!

Fordi ALLE så det, var det jo vigtigt at angive at jeg OVERHOVEDET IKKE!!! havde slået mig! Men slået mig havde jeg, og også i den grad. Jeg havde lyst til at sætte mig på røven og give mig til at hyle, tude og beklage min nød! -men man er jo et civiliseret menneske.

Det civiliserede menneske taber ikke ansigt, og afslører ikke "pinlige" ting om sig selv.
Så hellere tørre pinligheden af på nogle andre!

Nøjagtig som en kunde i Netto gjorde for et stykke tid siden. En kunde i Netto efterlod mig i en sky af prut! Og jeg ved godt hvem det var. Det var så tydeligt! Men ikke desto mindre var hensigten at få folk til at tro det var mig, ved at forlade gerningsstedet og efterlade mig dér ved hylderne med saft og udenlandske øl og prut... i Netto!

Men ville det egentlig ikke være forfriskende at lave en scene næste gang man faldt, eller slog en prut på et offentligt sted? Altså virkelig gøre noget ud af det?

Jeg forestiller mig mit næste (ufrivillige) fald foregår inde i byen med favnen fuld af shoppingposer. Faldet er så dramatisk, at shoppingposerne ryger ud til højre og venstre, og de der ikke ryger så langt, vil blive kylet i en tredje retning i frustration over man var faldet.
Man skulle sidde dér helt fortabt og hysterisk (gerne iført tyl og massive mængder mascara) og hyle så mascaraen ville løbe i stride strømme med over ens kinder, mens man grædende råber "årrrrh for helvede! nu faldt jeg, sådan noget piiis! Se nu deeer!" og man smadrer de Royal Copenhagen tallernener man netop har købt for sine fødselsdagspenge. Og pludselig vil alt blive stille. Så sidder man der helt fortabt og alene omringet af pulveriseret Royal Copenhagen og lemlæstede shoppingposer.

Eller næste gang men skal slå en prut!!! Man står der i Føtex. Gerne i mejeriafdelingen som ofte er godt besøgt. Man slår prutten og den er af en kaliber man ikke sådan lige kan løbe fra. Og hvorfor skulle man også det?
Man skal i stedet, med ægte ærgelse i stemmen snerre "arrrrrrgh!!! nu fes jeg IGEN! Hvorfor kan jeg ikke styre det? Og fy for dælan en stank! Arhhhmmen hvad fanden er der galt med mig??? Kan I ikke lugte det??? Det er jo helt forkert! Åhhhhh..."

Men der er bare nogle ting der altid komme til ulejlighed. Foreksempel i dag... jeg står på operationsstuen i det store sterile antræk og gør klar til en operation. Og så skal jeg sk... på toilettet. For ind i helvede jeg skal på toilettet! Jeg ved det er noget psykisk. Sådan er det altid. Men det giver også en tryghed. Det er jo altid rart med faste holdepunkter. Og jeg har faste holdepunkter både når jeg er i Salling, på biblioteket og på CD-shopping!

Men det er også verdens bedste undskyldning. for hvem kan reelt få sig til at tilbageholde en trængende?

"Er De klar over De kører alt for stærkt?"
-ja, det ved jeg godt hr. betjent, men jeg skal bare sådan skide!

Hvad kan man helt ærligt gøre af indsigelser i en sådan situation? Det er en velkendt situation for de fleste, og ingen kan kontrollere naturen i en sådan grad! Det mest rimelige ville være at tilbyde politieskorte!

"Det er Jacob fra Tele-talk-talk-stalk-stalk, må jeg forstyrre dig lidt?"
-jeg vil virkelig gerne høre hvad du vil fortælle mig, men jeg skal bare sådan skide...

Og så VED Jacob at ham i den grad er nedprioriteret! Ingen argumenter mod "natures call"står i den lille sælger-manual Jacob har liggende ved siden af sig. Natures-call vs Jacobs-call 1-0

Men man kan sige at fald og prut uanset situation aldrig vil blive nomineret i kategorien "Ting jeg ynder at gøre i det offentlige rum" På trods af at det er noget ALLE (ikke)gør!

1 kommentar:

  1. Fantastisk ide med at undskylde sig med at man skal skide, når en telefonsælger ringer! Det må jeg straks prøve!

    SvarSlet