onsdag den 17. november 2010

I går var det min fødselsdag!

I går var det min fødselsdag! Ja det var sgu så.

Jeg blev kaldt frem fra den varme dyne til rundstykker og kage, som Morten havde rekvireret. Almindelige familier ville have siddet ved bordet og hygget og sludret i ro og mag, men i VORES familie blev der hældt mælk på hunden, smurt smør i håret, spist syltetøj direkte fra glasset... med fingrene. Og det var ikke fordi jeg havde fødselsdag. Det var fordi, at sådan ER det i vores familie. Yngste-barnet går fra bordet indsmurt i smør, smøreost og det gode fra brunsvigeren. Stikker kækt af, da barnefaderen anmoder om at tørre hendes hænder. Emma bidrager på hendes egen måde, ved at kalde yngsten et lille svin! Hurra for mor og tillykke med min fødselsdag!

Udenfor nøjes det ikke bare med at styrte ned, men det STORMER også! Faktisk så meget, at min kollegas nyindkøbte toiletpapir blæste af "under"vognen ude ved Billeren...

Emma og jeg drager ind til byen, med den mission at indkøbe en fødselsdagspresent! Efter detaljerede SMS-instrukser, ender det selvfølgelig med jeg jagter rundt efter en ting der slet ikke eksisterer, fordi jeg alligevel IKKE formåede at følge en simpel (og detaljeret) instruks... 2 frustrerede våde (ikke som i druk eller "den frække våde") timer, ender vi i først besøgte butik, og finder faktisk den ting hun ÆGTE og oprindeligt faktisk havde ønsket sig. Hurra for min evne til at læse, og tillykke med min fødselsdag!

Hjemme igen, kun tre timer senere end planlagt, var det tid til at gøre sig klar til aftenens forestående festivitas. 10 skønne damer skulle arrivere til min fødselsdag alle iklædt tyl på den ene eller anden måde. Slaget skulle stå på ensmugkro, ejet af én jeg kender. Én som iøvrigt også går under aliaset "fede kasse", og som ynder at frekventere den lokale tank iført pyjamas og laksko... -og det kan man vel i og for sig kun elske! Både kassen, pyjamassen og lakskoene. Med pink champagne til velkomstdrink, og 17 flasker portvin til dessert kunne det ikke gå galt!
Hurra for kassen og hendes kiosk og tillykke med min fødselsdag!

Gæsterne opfører sig over al forventning, og ingen lades alene. Alle i tyl og godt humør, og hjemmegjorte gaver, både i form at sang, perler og g-strenge af lak på små fede ninjaer, dominerede til min store glæde gavebordet! Kreativiteten og ikke mindst tiden der var tiltænkt MIG fandt jeg i den grad overvældende, og jeg vil tænke på det hele hver dag i december frem til jul, hvor jeg hver af disse dage, til stor misundelse fra børnene -hvilket jo egentlig er glæde nok i sig selv, skal åbne en pakke fra den pakke kalender jeg også fik! Hurra for vidunderlige veninder og tillykke med min fødselsdag!

Det er rart at vide, at man IKKE skal gå på toilettet på Irish House, hvis man har verdens største tyl-skørt på. For derinde på det sted findes verdens mindste toiletter! Lørdag nat mellem kl. 2.57 og 3.04 så det grangiveligt ud til at bås 1 på dametoilettet på omtalte etablissement var i færd med at kaste tyl op! En virkelig virkelig stor vifte af tyl sad i spænd i døren, mens en god del af resten af tyllen var klynget op af væggen bag toilettet! Det er vist unødvendigt at nævne HVOR besværligt det var at lade vandet derinde... Hurra for at nå at tisse inden natbussen og tillykke med min fødselsdag!

-Det her indlæg er så mange dage forsinket, fordi jeg har været lidt skrive-"blog'eret"...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar