mandag den 1. november 2010

Halloween horror-night

En aften der egentlig aldrig har sagt mig en skid!

Altså indtil jeg mødte "Kartellet", og via dette, fik hypet en stemning op om Halloween, der kunne gøre Beatelsfeberen til en uanseelig lille virus.

Jeg HADER at være klædt ud! Jeg har siden barns (hjul)ben afskyet alt der vedrørte udklædning. Jeg syntes det var ækelt, det der gamle "klæd-ud-tøj" veninderne havde i en stor kasse.

Jeg HADER folk der er klædt ud, især hader jeg fulde folk der er klædt ud! De bruger helt klart deres udklædning som et skjold og alletiders allibi, og opfører sig således som en flok aber med rabies, ADHD og i øvrigt usædvanelige dårlige manerer.

Dét måtte jeg sgu da prøve! Jeg har faktisk ikke fået krydset "klædt ud og opført mig som en tosse" -feltet på to do listen.

Jeg måtte finde på en passende udklædning... Og det gjorde jeg. Den var (næsten) steril og alting, så der var ingen undskyldninger. Og med en to meter lang portvinsbong under armen, så kunne det IKKE gå galt!

Man ankommer på det der sted man har været så tit. Debuterer i udklædning OG med make up -en slags... Makeuppen ligner et sammenstød mellem en (meget) vred Marilyn Manson og en lettere entoxiceret Robert Smith. FØRSTE GANG på det der sted med make up, og lige "sådan en" make up!!! I make soooooo good first impressions...

Nå, festen er godt igang, og portvinsbongen gør det den nu gør... -den går læk!!! Ikke engang TRE poselukkere fra IKEA kan holde "trykket" nede... Den portvin VIL ud!

Heldigvis er vi jo lige overfor et af byens sygehuse... Og på en unavngiven afdeling lykkes det os at få rekvireret en prop til den lækage-bongen. Jeg kan ikke udelukke, at mit kostume havde en "vis" autoritet på det der sygehus... -man havde jo skrevet læge med en spritpen på dragten...

Styr på portvinsbongen og gang i festen igen! Wooo Hoooo!!! Eller nå ja, styr og styr... altså "drypperiet" fik vi styr på, men jeg siger Jer mine damer og herrer! To meter slange draperet rundt om halsen på ikke appelsinfri falsk kirurg KAN være sin sag at håndtere. Og jeg kan bekræfte flere kvælningsforsæg fra bongens side.

Overskrift: ung (smuk og meget sminket) FALSK kirurg stranguleret i to meter lang imponerende og genial portvinsagregat. Portvinen blev hendes endeligt...

Alt gik faktisk helt fint. Men det skal også siges, at jeg på intet tidspunkt var alene!

I hvertfald ikke før jeg skulle hjem, og det er HER de ægte "løjer" begynder.

Jeg havde planlagt at tage en natbus hjem, men det var ret så tydeligt, at natbussen havde valgt IKKE at tage mig med. -eller nogen af de andre der stod og ventede (FORGÆVES!!!). Jeg havde taget kostumet af, og havde kun ansigsmalingen tilbage, som jeg selvfølgelig havde glemt ALT om!

Stilfærdigt sidder jeg på en trappe og venter artigt på bussen i mit almindelige tøj med portvins-bongen sirligt kvejlet op. Den 100 ml. sprøjte sad stadig monteret og der var stadig portvin i slangen...

To unge mænd går forbi og GLOR og spørger skeptisk hvad der er i slangen. Jeg svarer KÆKT, at der (da) er portvin i, og spørger venligt om de vil smage. De kigger med lige dele væmmelse og lige dele frygt på mig og udbryder: "eiii du er kraftedme syyyg" Jeg kigger overrasket og måske også en anelse såret på dem, men det kan de bare ikke se.

Bussen dukker aldrig op, og en (ikke purung) dame fra Gug, ja jeg håber ikke hun var purung, dersom hun havde været inde og høre Bamses venner, -og jeg beslutter os for at dele en taxa sydøst over. Vi fanger en taxa, og det frotrød jeg lidt, da chaufføren i den grad var defekt- Jeg mener, der ER sgu da ikke god reklame for branchen, at sidde og svine taxakunderne til, altså (naturligvis) IKKE os, men ALLE andre! Chaufføren, eller som jeg først tastede "chauffæret" et chaufæ er en virkelig tåbelig chauffør fra NU af... Så sidder man der i en taxa med en fremmed dame, en virkelig defekt chauffør, og jeg føler faktisk at portvinsbongen er mit eneste stabile troværdige holdepunkt

Chauffæet kiggede (også) skeptisk på portvinsbongen, og spurgte med en anelse frygt i stemmen, om det var blod!!! der var deri... !!!...!!! Jeg svarede meget venligt, at det var portvin, og han svarede (lettet) at han da egentlig heller ikke lige kunne forestille sig, hvad jeg skulle bruge blod til...

Jeg forstod bare ikke, at han overhovedet ikke gav udtryk for en undren over HVORFOR jeg havde portvin i en to meter lang slange, men så længe det ikke var blod, så var det nok heeelt normalt i hans verden... -altså at have portvin eller andre væsker som ikke er blod, i en to meter lang slange...

Inden jeg forlod taxaen, så jeg til min gru, at portvinsbongen var gået læk! Den prop der blev rekvireret på et nærtliggende hospital var FORSVUNDET!!! -og bunden af bilen sejlede i "fine ruby port..." Så jeg var faktisk taknemmelig over at chaufæet havde så travlt med at dreje sig stålbebrillede grimme fjæs hen i mit og overbeglo mit ansigt, og på den måde overså portvins-søen. Underlig adfærd syntes jeg, indtil jeg kom ind og så mig selv i spejlet.

ALLE brikker faldt på plads. Jeg forstod nu, hvorfor "man" synes jeg var sær og des lige. MAKE UPPEN!!! -den var der stadig... og den så faktisk ikke mindre skræmmende ud i "civil".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar