mandag den 13. juli 2020

Berlin sommeren 2020 dag 4

Berlin sommeren 2020
Dag 4

Fik serveret morgenmad på sengen af søde mig i dag - mest for at afværge et anfald af hangryness og svaghed senere på dagen. 
Jeg skulle hilse og sige, at det virkede. Tænk at noget JEG spiser, kan være til glæde og gavn for andre...

I dag skulle jeg købe ting til de der havde sendt bestillinger med mig, så vi drog afsted omkring middag. Jeg kørte på min fremtidsbillet fra i går, og pigerne købte en ny, som vi kontrollerede gjaldt til i dag.

Fordi vi allerede efter ganske få minutter på farten var ved at dø af sult, smuttede vi i Denn’s efter nogle boller og noget at drikke. Traktementet blev indtaget lige udenfor Rossmann, hvor vi skulle ind og rekvirere diverse til familie og venner.
Derefter stod Edeka for skud, og til vores store skuffelse, har vi desværre intet set til vores Edeka-mand... øv!
Retur med fangsten, som blev deponeret i humørbussen - ikke tale om jeg slæber mig en pukkel til af diverse op på 4. sal, for at slæbe det ned igen om et par dage! Nixen bixen!

Emma mente ikke hun blev færdig med at shoppe i går, og hvis hun vil shoppe (mere), så vil vi alle jo shoppe (mere)... derfor var der tvangsudflugt til Kurfürstendamm - men en anden rute end i går. En smartere rute end i går. Men det kunne nærmest heller ikke blive ret meget mere bøvle’

Urban Outfitters!!! Da-da-daaah! Ting man ikke elsker ved den butik:
DET HELE!
-og det hjalp på ingen måde på situationen, at jeg skulle MEGA tisse!!!
Langt om utroligt længe blev de små fashionistaer færdige, og vi ilede mod nærmeste toiletter, som tilsyneladende var et burgersted, hvilket var heldigt, eftersom “nogen” havde lyst til pommes... jeg var bare lykkelig over udsigten til at komme på toilettet, så jeg skulle sandelig ikke stå i vejen for nogens trang til pommes!

Utroligt som et toiletbesøg, lidt pommes og en tår at drikke kan genetablere ens mod på livet, og vi fandt tilmed en butik jeg godt gad med ind i - en japansk designbutik, med lækre ting og sager, som næsten gav én lyst til at leve et minimalistisk liv i pagt med alt i hele verden der er naturfarvet og lavet af bambus... -men også kun næsten!

Men jeg købte nogle meget befimsede madvarer i meget futuristiske emballager, der levede helt op til mine fordomme om japanske high end købmandsvarer, og så snakker vi ikke om, at jeg betalte 25,- for verdens mindste pose løgchips... og højdepunktet var da en tysk dame spurgte MIG om min holdning til ualmindeligt dyre, men lækkert indpakkede minuature cup nudler.
Tænk sig engang at JEG ligner én der køber fancy japanske fødevarer!
Jeg har peaket på det prætentiøse asiatiske gastronomi barometer!
Nårh ja, så har de en ret så fed måde at pakke gaver ind på!

Kender I den følelse af sjældent held, som en virkelig pæn sød (dog lidt for ung til mig) ekspedient kan give én, ved at lade som om han finder den absolut sidste ting af noget ude på lageret, og får den solgt som om den lige nøbagtigt stod og ventede på mig?
Ja, netop! Dén følelse...
Det var også derfor jeg jo var nødt til at købe en edt, som matcher den duft jeg har i sæbe hjemme - og nu også i body MIST (ikke spray, men M I S T) og body lotion - og det endda på trods af, at jeg stadig er liiidt i tvivl om hvorvidt duften er designet til mænd eller kvinder...
Men den søde og pæne(!) ekspedient fortalte, at de udelukkende forhandlede duft-situationer til kvinder, selvom han dog havde hørt før, at mange damemennesker ikke havde noget imod at dele duft-situationen med deres mandlige partner.
Men det ændrer ikke det faktum, at jeg er helt pjattet med duften, og er allerede panisk ved tanken om at den formentlig udgår i nærmeste fremtid...

Karla ville have pasta til aften, vi tog atter til Kastanienallee.
Der ville vi spise hos “vores” pizzamand.
Karlas pasta blev så til pizza. Emma fik gnocchi og jeg fik spaghetti. Tre portioner mad, to sodavand og en øl og knap 20€ senere var maverne glade  - og det var vi også!

En omfattende spa/wellness situation stod i vente, så vi besluttede at tage “tidligt” hjem, så alle de forskellige nyindkøbte badekemikalier, der både var i stand til at boble, bruse og farve, kunne blive afprøvet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar