mandag den 4. april 2016

Derfor vil jeg have en kæreste der er yngre end mig

Jeg står ikke umiddelbart for at skulle flytte sammen med nogen i nærmeste fremtid. Jeg står ikke for at skulle flytte sammen med nogen i det hele taget, og hvis ret skal være ret, så forudsætter den form for aktivitet, at man som minimum har en form for kæreste - det har jeg ikke.

HVIS jeg havde en kæreste, så ved jeg ikke helt om jeg ville flytte sammen med vedkommende... Der er jo en del faktorer der spiller ind. Ja, altså kærestekriterierne er én ting, men flytte sammen-kriteriet er en helt anden ting, og især min alder taget i betragtning har jeg fået et ret nyt, men ikke mindre væsentligt kriterie, nærmest tværtimod!

Kærestekriterierne er de sædvanelige standardkriterier, som de fleste kvinder har. Dog vil jeg også mene, at kriterierne desangående har en tendens til at slækkes som singleperioden skrider frem.
Men fra at være nærmest utopiske i forlangen til udseende over i retning af at han helst skulle
ligne en en græsk gud, bliver vi dog stadig i gudedepartementet, men vi er ikke afvisende overfor at Buddha måske ikke som sådan er en decideret dårlig gud...
Fra at have en idé om, at den helt rigtige er typen der har lækkert hår i stil med Silas Holst, laver mad som Gordon Ramsay og som er omsorgsfuld og opmærksom uden at være omklamrende, har man efterhånden slækket så meget på kravene, at et succeskriterie for at kunne kandidere til at være mr. Right, er hvis han børster tænder to gange om dagen og smider en sms til fødselsdage.

Flytte sammen-kriterierne derimod! De har ændret sig for mit vedkommende.
Udover de færdigheder man skal beherske for overhovedet at komme i betragtning som indflytningsmateriale, og jeg forlanger ikke det helt vilde - vi snakker basic ting som at ramme vasketøjskurven og toilettet HVER gang, sove på siden, så man ikke snorker - eller i hvertfald ikne blive sur over man bliver slået (hårdt) med en kløpind, såfremt man snorker alligevel, sørge for badeværelset ikke flyder i våde håndklæder, kun købe økologiske varer i pæne emballager, lægge sit tøj i farvekoordinerede systemer, lave kaffe til mig hver morgen og stråle som en sol, hver gang man ser mig - men ikke stråle på sådan en dum fjoget måde, for det er irriterende!
Når alle de lige for højrebenet-kriterier er opfyldt, så kommer det nye og mere væsentlige kriterie:
Han skal være yngre end mig!!! Ikke fordi jeg er en cougar, det skal have purunge mænd med fast kød og hår på hovedet - eller jo, også derfor... Men ham jeg skal blive gammel med, skal være yngre end mig af den simple årsag, at jeg på intet tidspunkt vil kunne bære, at være den eneste der skal stå op om morgnen, og tage på arbejde, mens den anden kan lægge sig om på den anden side og sove videre, altså efter man har lavet kaffe til mig selvfølgelig. Men tanken om at den anden kan luske op under dynen igen, er på alle måder UUDHOLDELIG!!!
Eller kriteriet er ikke i sig selv at man skal være yngre end mig, men man må bare ikke gå på pension før mig!
Det er bare ikke helt socialt acceptabelt (endnu) at anføre den slags som et væsentligt kriterie i dating-annoncerne...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar