fredag den 1. april 2016

APRILSNAR!!! -hvar???...

I skrivende stund lakker en årlig begivenhed mod enden, og så går der et år igen. X-factorfinalen! Jojo, men det var nu ikke lige dén jeg havde i tankerne.

I dag har der været 1. april hele dagen, og der er kun ganske få minutter tilbage af den dag, hvor det er tilladt at tage røven godt og grundigt på hinanden.
Det er sådanne dage det er en sand velsignelse at have børn!
Børn tror på (næsten) alt man siger. Dels i kraft af ens position som voksen, og dels i kraft af ens position som forælder!
I hvertfald indtil de når en vis alder...

I dag sagde jeg henkastet til Emma, min ældste datter, at jeg havde fået en kæreste.
Hun kiggede på mig med en så stor mistro, man som 11 årig formår at etablere i ansigtet!

- nå dada
Sagde hun tøvende og med let sammenknebne øjne
-og hvad hedder han så? Om man må spørge
Stadig med sammenknebne øjne

-Lars Ole
Fløj det ud af munden på mig

-aha...
Kunne se hun himlede, selvom hun stod med ryggen til. SÅ meget himlede hun.

Vi skulle ud af døren, og som i alle ud af døren-situationer, så var der kaos!

Emma siger:

-jeg har ryddet op på mit værelse, hvis du nu får besøg af Lars Ole i weekenden, så kan du vise ham mit værelse

Jeg responderer distræt:
-HVEM???

Hvis der ikke var blevet himlet hidtil, så kan jeg godt meddele der var rotation på gluggerne, mens der blev givet en lektie i, at det er okay smart lige at huske på de ting (eller personer i det her tilfælde) man lyver om, hvis man skal virke en lille bitte smule troværdig.

At jeg peakede på nederen pinlig mor-barometret, det kan der naturligvis ikke herske tvivl om.

Til gengæld tror begge pigerne stadig, at de skal have skoleuniformer på, når de skal i skole på mandag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar