mandag den 21. marts 2016

Sov med zen (og chihuahuaer)

Et liv i zen er et liv uden devices. Det har vi jo fået slået, nej tæsket fast af eksperterne! Altså de samme devices de formidler alle deres kloge formaninger, i bedste mening - selvfølgelig...

Jeg er begyndt at leve et devicefrit natteliv i weekends og øvrige fridage.
Det vil sige, jeg efterlader telefon og armbåndsur i hhv køkken og på badeværelset når jeg går i seng. (iPaden og macen ved jeg ikke helt hvor befinder sig - hvilket i princippet kan indikere mit forhold til devices)

En grundlæggende årsag til denne device-fornægtelse er, at jeg i det meste af mit voksenliv, har været helt besat af hvad klokken er. Derfor har jeg ofte "tvunget" mig selv til at sove lidt længere, hvis jeg har vågnet en lørdag morgen kl 8 - selvom jeg egentlig har været frisk nok, men "jeg har jo ikke noget at gå oppe og rage efter så tidligt i weekenden" - eller jeg har været træt kl 22 lørdag aften, men fordi det er lørdag, så går man jo ikke i seng så tidligt, og derfor har jeg tvunget mig over træthedshurdlen og pludselig var klokken 2:30...
Det er jo direkte idiotisk - og selvom jeg er b-menneske, så er det altså grænser for hvad man kan foretage sig kl. lort om natten!

Nå, men idéen om at sove til jeg vågnede af mig selv, virkede på alle måder attraktiv og fornuftig.
Især fordi børnene nu har en alder, hvor de ikke har brug for min assistance i morgentimerne mere.
Alt virkede godt!

Hvis det ikke var for CHIHUAHUAERNE!!!
Hvis børnene ikke får ødelagt mit liv, så gør chihuahuaerne helt sikkert!!!
Telefon i køkkenet, ur på badeværelset, men chihuahuaerne trippende og fnysende præcise som schweiziske urværk insisterende, nej formanende efter morgenkomplet kl 6:20 sharp!
Kan forsøge mig med et søvnkvalt "det er IKKE endnu" - hvilket som regel kan få de sultne små pestilenser til at besinde sig - for en kort stund, og der er zen-jeg skal sove til jeg vågner helt selv-magien jo allerede gået fløjten!

Men så kommer man da op og får noget ud af (fri)dagen...

Denne morgen gjorde ikke noget at få søvnen afbrudt, da jeg drømte, at jeg havde fået det mest hæslige juletræ ever!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar