lørdag den 14. maj 2011

En stor dag for mig!

I dag har det været fredag! Og alene dét, gør jo at dagen er god. Men fredag i dag har været helt ekstraordinært god for mig.
Jeg har været rigtig god og dygtig og venlig overfor alle på mit arbejde. Meget foruroligende, når man tænker lidt nærmere over hvem det er der har været venlig og alt det der. Om det er fordi jeg startede dagen kl. 8.00!!! med et maget massivt stykke banankage, som var blevet infiltreret af uanstændigt meget 70% mørk chokolade. Og det siges jo man får en fast barm af at spise mørk chokolade. Jeg har så bare tit tænkt på HVAD man skal spise for overhovedet, eller helst under hovet rent faktisk, at FÅ en barm. Og jeg fandt svaret i dag! Man skal spise banankage MED mørk chokolade. Kagen bliver man så fed af, at man på et tidspunkt også vil få fedt i barm-området. Især med de mængder jeg i ren og skær affekt satte til livs. Affekt, fordi det var en fejl!

Efter banankagen var der ENDNU et stykke banankage! Altså FØRST EFTER kvalmen (næsten) havde fortaget sig. Jeg var på det tidspunkt overgået til at svede bananduftende sved og mens jeg svedte banansirup forsøgte jeg desperat at ignorere en meget insisterende hjertebanken. Skulle i øvrigt ALDRIG have forsøgt at dæmpe symptomerne med to kopper af den kaffe, der går under kælenavnet "sod"... Eller måske var det i virkeligheden en rigtig god idé, for den hjertebanken og hedetur de to kopper kaffe affødte, bekræftede mig i at den kage-udløste tachycardi og sirupsved overhovedet ikke var noget særligt!

Til frokost skulle jeg have den hjemmelavede sushi, som jeg havde glædet mig til siden jeg gik i seng i går! Første gør det selv sushi-forsøg! Og jeg vil i al ydmyghed diskret insinuere, at jeg styrer for vildt rent sushi-mæssigt! :smiley der tilbeder MIG: FTW jeg synes det var et imponerende godt første gangs forsøg med sushi! Og jeg har allerede fundet den sushikniv "han" skal give mig i fødselsdagsgave. Jeg mener, 4000,- for en sushikniv er da helt rimeligt! Man kan måske fornemme min eufori over mit seneste gør det selv projekt, men hemmeligheden bag successen ER jo mine genetiske fortrin!

Nå, men dagens højdepunkt var ubetinget at jeg skulle på date med en anden ninja. Vi skulle ud og køre med tog. SUSHI-tog! Wrooom wrooom. Vi fik et samlebånd for os selv. Ingen konkurrenter. Det duede altså.
Eftersom det var vores første date, følte jeg at jeg heller måtte gøre et godt indtryk, så jeg gav hende en fin buket portvin, smukt og smagfuldt pakket ind i bølgepap og naturligvis en pose fra Billeren. Men det var altså én af de dyre poser med påsvejsede håndtag og produceret i ekstra stærk plastic!
Vi proppede os med alt for meget sushi og alt for mange ting der var pakket ind i dej og friturestegt Og vi konstaterede at den lille søde temari-sushi der var udstyret med en lille lakserose til forveksling lignede en endetarm. Jo, vi kørte den gode stil! Og næste gang vi skal derind, så skal vi helt sikkert have en masse dimser med vi kan placere på rullebåndet, bare for at se om de deler vores veludviklede og overlegne sans for humor!
Lærte i øvrigt også, at parenteser -> ( ) får ting til at være ikke-eksisterende. Overvejer at designe en paranteshat!

På vej hjem fandt vi dog ud af, at vi aldrig skulle flytte sammen, da den anden ninja har en totalt håbløs smag i møbler!

Inden jeg satte mig ind i min bil, for at kære retur til den trygge og pæne forstad slog jeg lige et smut om kiosken. Utroligt hvad man alligevel kan nå at starte op af nye skudsikre projekter. Men jeg kan allerede nu afsløre at julen i år bliver meget andet end gløgg og æbleskiver. Julesushien skal nemlig erstatte det efterhånden godt udtravede jule-snack-tema. Jeg forestiller mig makiruller indeholdende brun sovs og rødkål, rullet i frysetørret steg eller andeskind. I stedet for soya dypper man naturligvis i asielage! Jooo jeg tror vi har en vinder! Body-julesushi serveres selvfølgelig på maven af den tykke julemand fra Magasin, og asielagen ligger som en smuk sø i navlen! Det kan IKKE gå galt!
Jeg slår lige et smut omkring naboen 7-11 på vej til bilen og forkæler mig selv med et par småting. To fantastiske kiosk-fund på én og samme dag, i ét og samme besøg! Jeg opdager en hidtil, for mit vedkommende, uopdaget NY drik med appelsinsmag, som jeg bar store forventninger til, og som man siger, så er forventningens glæde jo den største, og det var det også i dette tilfælde... MEN min massive skuffelse blev dog mindre, ved tanken om den helt igennem fantastiske lighter jeg fandt, der var draperet i pink nappa og plys! Ikke fordi jeg som sådan har noget at bruge en lighter til, men den er jo meget sjov at have. Lidt som med mænd. Uduelige, men sjove at have. Især hvis de OGSÅ er draperet i pink nappa og plys!
Det har været en STOR dag for mig!
Swell!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar