onsdag den 9. december 2020

Sidste nyt fra Coronaland

 Tredje dag i Coronaland


Efter en helt forfærdelig nat med kulderystelser og massic hovedpine kombineret med en god portion selvmedlidenhed blev det morgen før jeg faldt i søvn... kortvarigt!

Blev nemlig vækket kl 7:00, som jeg også nogle gange gør efter en vagt, af ekstrem høj tale-radio placeret i et vindue i det nærtliggende fællesetablissement - ganske vist ikke et vi har fri adgang til, så derfor nok også denne større irritationsfaktor.

Eftersom mit vindue holdes åbent af luftcirkulatoriske årsager, så bragede lyden direkte op i mit febersprængte ansigt!


Heldigvis havde nattens hæslige strabadser lagt sig, og jeg var ved nogenlunde form. Varmen havde jeg endda også næsten genvundet, så der var faktisk god stemning i kosteskabet - altså efter raserianfaldet var blevet brændt ned af feberen.


Lungerne erklærede sig ikke helt enige i min betragtning, og lød som knitrende lametta, men blev sat på plads af min nye bedste ven: PEPfløjten!


Senere skulle HelleB komme på besøg. Væbnet med halstørklæde og tykke trøjer hængte jeg på bedste Irene TV-stil ud af vinduet, og fik en god snak med Helle B! Det var dejligt at se hende!


Resten af dagen er gået med at småsove, holde kontakten til verden udenfor ved lige og hoste - helst uden at tisse i bukserne, hvilket indtil videre går over alle forventninger! (-og så skal vi ikke komme nærmere ind på hvor høje forventninger vi snakker...)


Mor kan slet ikke begribe hvordan jeg kan holde ud at være spærret inde på mit værelse, og synes da godt jeg lige kunne gå ned på sofaen lidt...

Men det er faktisk ikke så slemt at være her. Dels er her jo hyggeligt, og dels er det jo som bekendt verdens bedste værelse!

Overvejer at leje resten af huset ud, da det er gået op for mig, hvor lidt jeg egentlig kan nøjes med...


Aftensmaden stod på Martin og Connis carbonara-rester fra i går, og jeg har endda fået bragt netshoppede julegaver til døren af Melvin og hans menneskemor.


Tredje dag i Coronaland har, trods en virkelig dårlig start, ikke været så tosse’ igen...


-nå, men hvordan mon det står til i Korsbæk?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar