mandag den 7. december 2020

Sidste nyt fra Coronaland

 Første dag i Coronaland


Blev testet positiv i går formiddags med lette symptomer i forgårs. Fordi der havde været en høj forekomst af smittede blandt kollegaerne på pandemiafdelingen, valgte jeg at melde mig syg fra dagvagten i går, og få en fast track test, som så viste sig at være positiv.

Havde tre dage forinden haft en negativ test, og også to dage inden den.

Men nu var det en ny situation, og fuldstændig overrasket over at jeg var blevet smittet, dels fordi jeg syntes at jeg havde taget alle mine forholdsregler, og dels fordi jeg var helt overbevist om at det ikke ville ramme mig. Sådan er tankegangen jo hos de fleste, kan jeg fornemme, når jeg læser om alle de heltemodige virus-obsternasige fornægtere. Altså de er ikke overbevist om, at virus ikke ville ramme mig, men at de ikke selv vil blive smittet.


Efter at have sundet mig, og truffet de nødvendige foranstaltninger, isolerede jeg mig i kosteskabet.

Jeg havde det fint, indtil sidst på eftermiddagen/først på aftenen, hvor jeg blev mere og mere forfrossen og skrantvorn, som det hedder på godt rigsdansk.

Poppede et par influenza-kapsler fra London, og fik det bedre, og priste mig lykkelig over at Matador ligger på DR-appen.


Om natten vågnede jeg, og begav mig, iført mundbind, ned i det tomme hus for at børste tænder og tage et bad. Syntes flæsket var noget lunere end normalt, til trods for jeg frøs, og besluttede at måle en temperatur, der slog ud på en flot 39,1

Fik næsten varmen under bruseren, og kampsvedte selvfølgelig da jeg skulle tørre mig.

Efter et tiltrængt bad og ditto tandbørstning krøb jeg under dynen, og sov feberen ud.


Vågnede i morges frisk fraset kvalme, og spekulerede et kort øjeblik på om jeg mon var blevet gravid... i så fald ville jeg have gået glip af den sjove del desangående, så jeg tillagde kvalmen corona.


Brugte det meste af tiden i dag på at kommunikere, blandt andet med mor, der insisterer på en telefonisk kontakt morgen og aften!

Desuden støvsugede jeg på værelset, hvilket ikke er bare sådan lige, når der næsten ikke er plads til støvsugeren og mig på samme tid - fordi døren jo skulle være lukket...

Men støvsuget blev der, og værelset virker meget større nu!


Er blevet vartet godt op af børnene, som selv var til test i dag, og jeg er spændt på om de holder kadencen.

De har både gjort rent og sager, og vores hjem har aldrig været renere. Men nu er det også en enestående mulighed én gang for alle, at få manifesteret, at det altså er DEM der roder og sviner! Måske er det langt om længe nu det også ligefrem går op for dem?!?!


Der er blevet leveret goodie bags fra gode venner og kollegaer, og jeg er blevet beriget med alt fra snacks til pep-fløjte (et aggregat man bruger til lungefys). Så jeg dør ikke af sult, men hvis det skulle ske, så dør jeg fed med utroligt velfungerende lunger!


Fraset lidt hovedpine i dag, så har jeg haft en god første dag i coronaland, og den største gene er, at jeg ikke kan få et ordentligt raserianfald uden at blive stakåndet og begynde at hoste!


-nå, men hvordan mon det står til i Korsbæk?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar